درخواست کمک از تل‌آویو به عربستان

به گزارش سایت شبکه الحره، در شرایطی که عربستان با حملات موشکی و پهپادی مواجه است، برخی از نویسندگان اسرائیلی خواهان مجهز شدن عربستان به آتشبارهای گنبد آهنین شدند.

یویل جوزانسکی، از پژوهشگران پژوهشکده امنیت داخلی (INSS) در دانشگاه تل‌آویو در مقاله‌ای در روزنامه گلوبس اسرائیل نوشت، تل‌آویو باید در مورد کمک به عربستان فکر کند.

سیث فرانتزمان، تحلیلگر روزنامه اورشلیم پست نیز این گفته جوزانسکی را تایید کرد.

جوزانسکی تصریح کرد، اسرائیل با دادن کمک به عربستان جهت دفاع از تاسیسات استراتژیک خود علیه تهدیدهای روزافزون کار درست را خواهد کرد.

فرانتزمان گفت که جوزانسکی یک فرد متخصص در زمینه سیاست‌ها و امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و یکی از کارشناسان برجسته اسرائیلی در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است که این امر باعث می‌شود او درک درستی نه فقط از توافق‌های عادی سازی بلکه از مسائل پیچیده جدید مربوط به عربستان داشته باشد.

بعد از حملات موشکی گسترده به عربستان؛ روزنامه هاآرتص از مسؤولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نقل کرد که عربستان و کشورهای دیگری خواهان خرید آتشبارهای گنبد آهنین شده‌اند.

در ژانویه گذشته هاآرتص گزارش داد که انتظار می‌رود آمریکا به زودی استقرار سامانه گنبد آهنین را در پایگاه‌های خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در کنار برخی از کشورهای خاورمیانه و اروپا بعد از موافقت اسرائیل با این امر آغاز کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.