ابراز تاسف روسیه برای واشنگتن به دلیل از دست دادن فرصت گفت‌وگو با مسکو

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای گفت وگو با جو بایدن همتای آمریکایی وی حمایت نکرد و فرصت برای چنین مذاکره ای را ازدست داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه خود نوشت: با تاسف خاطرنشان می کنیم که طرف آمریکایی از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای برگزاری گفت و گوی در چارچوب وبیناری بین ۱۹ تا ۲۲ ماه مارس جاری (از روز جمعه تا امروز) برای گفت وگو درباره مسائل دوجانبه و نیز موضوع ثبات راهبردی حمایت نکرد.

در بیانیه گفته شده است: یک فرصت دیگر برای یافتن راه خروج از بن بست در روابط روسیه و آمریکا که از طرف آمریکایی بوجود آمده است ازدست رفت.

به گزارش رسانه های روسی، آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا که در رابطه با تنش های اخیر برای رایزنی به مسکو فرا خوانده شده است ساعاتی پیش به وزارت خارجه روسیه آمد.

وی دیروز اعلام کرده بود که رایزنی وی با سازمان های روسیه در مسکو برای گفت و گو در مورد وضعیت کنونی روابط روسیه و آمریکا برنامه ریزی شده است.

بایدن در اقدامی جنجالی روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز تایید کرد که همتای روسی وی یک قاتل است. رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار این شبکه تلویزیونی در مورد اینکه "آیا فکر می کنید که او قاتل است؟"، پاسخ مثبت داد.

بایدن در این مصاحبه همچنین با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که پوتین تاوان دخالت در انتخابات های آمریکا را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته از بایدن برای گفت و گو دعوت کرد و از او خواست تا این مذاکرات مجازی را به صورت زنده انجام دهند. 

پوتین در اظهارات تلویزیونی با پیشنهاد اینکه این گفت و گو فردا یا روز دوشنبه صورت گیرد، گفت: می خواهم بایدن را به ادامه مباحثه مان دعوت کنم اما مشروط به اینکه این کار را به صورت زنده انجام دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.