لغو مجوز تردد وزیر خارجه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات رژیم صهیونیستی مانع عبور ریاض مالکی از گذرگاه مرزی شده، کارت تردد ویژه "شخصیت‌های مهم" را گرفته و هماهنگی ویژه عبور از مرزها و گذرگاه‌ها را لغو کردند و تیم همراه او را در گذرگاه الکرامه در حین بازگشت به اراضی فلسطینی برای بازجویی احضار کردند.

 این اقدام یک تلافی جویی از سوی رژیم صهیونیستی است؛ چراکه فلسطین از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل حمایت کرده است.

یک مسؤول فلسطینی اعلام کرد که ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین روز یکشنبه در گذرگاهی که تحت کنترل اسرائیل است، در هنگام ورودش به کرانه باختری از اردن نگه داشته شد و کارت تردد وی و تیمش موسوم به وی آی پی که مخصوص مسؤولان ارشد است، مصادره شد.

لغو مجوز تردد شخصیت‌های ارشد باعث افزایش دشواری‌های رفت‌وآمدهای آنها از ایست‌های بازرسی نظامی اسرائیل در کرانه باختری می‌شود. در حالی‌که سفر به خارج نیز داشتن مجوزی از جانب اسرائیل را ایجاب می‌کند.

مسؤولان اسرائیلی نیز این مساله را تایید کردند.

ریاض المالکی با فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در پنج‌شنبه گذشته دیدار کرد و وی را به تسریع در تحقیقات جهت جلوگیری از طفره‌روی اسرائیل از مجازات‌ها و نیز آغاز روند بازخواست این رژیم ترغیب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.