سارق سابقه‌دار مامور نما در دام پلیس

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارق سابقه‌داری که با عنوان مامور یکی از ارگان های نظامی، اعتماد رانندگان خانم را جلب می کرد و با شگردی خاص خودروهای آنان را به سرقت می برد، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه داود فرد روز دوشنبه در توضیح خبر گفت: چند روز قبل زن جوانی در تماس با پلیس از سرقت خودرو خود خبر داد و گفت: من در آژانس بانوان مشغول به کار هستم و شخصی با آژانس تماس گرفت و تقاضای خودرو مدل بالا کرد. من برای بردن مسافر راهی آدرس مورد نظر شدم و فردی با چهره موجه و ظاهری آراسته سوار بر خودرو شد. 

وی افزود: در طول راه خود را یکی از پرسنل نظامی معرفی کرد و درحالی که با تلفن همراهش صحبت می کرد و مواردی در مورد کارش می گفت، از من خواست در مقابل یک مرکز نظامی توقف کنم. قرار بود ما در این مرکز نظامی شخص دیگری را سوار کنیم.

به گزارش جانشین پلیس آگاهی تهرن بزرگ، مالباخته جوان ادامه داد: مسافرم از خودرو پیاده شد و چند کلمه ای با دژبان صحبت کرد و به سمت من برگشت و مدعی شد چون من خانم هستم نمی توانم وارد مرکز نظامی شوم و از من خواست خودرو را در اختیارش قرار دهم تا او به دنبال شخص مورد نظر برود.

وی افزود: به قدری رفتار او محترمانه و معقول بود که من اعتماد کردم و خودرو را در اختیار او قرار دادم. مسافرم سوار بر خودروی من داخل مرکز شد و بعد از یک ساعت که برنگشت به سراغ دژبان رفتم آن موقع بود که متوجه شدم در ورودی مربوط به منزل های سازمانی بوده و در خروج در سمت دیگر قرار داشته و شخص مسافر اقدام به سرقت خودرو کرده است‌.

کارآگاه داودفرد تصریح کرد: با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز شد و تصویر سارق خودرو از دوربین های مقابل دژبانی گرفته شد همچنین شماره تماسی که مسافر سارق با آژانس گرفته بود نیز بدست آمد.

جانشین پلیس آگاهی تهرن بزرگ بیان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد شماره ای که با آن تماس گرفته شده، متعلق به زن جوانی به نام مریم است که خود نیز راننده آژانس بانوان بوده و خودرواش به این شگرد مورد سرقت قرار گرفته است. 

وی افزود: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس به مرد جوانی به نام فرامرز رسیدند.فرامرز که از سارقان سابقه دار بود قبل از این نیز با معرفی خود به عنوان مامور و مقام دولتی اقدام به سرقت خودرو کرده بود. 

این مقام انتظامی پلیس پایتخت در ادامه بیان کرد: درنهایت مخفیگاه فرامرز در یکی از شهرستان های اطراف ورامین شناسایی و پس از گرفتن نیابت قضایی اکیپی از کارآگاهان وارد عمل شدند. ماموران مخفیگاه فرامرز را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته و در طی مراقبت‌های ۲۴ساعته موفق شدند متهم جوان را ۲۹ اسفند سال گذشته دستگیر کنند. 

وی با اشاره به اینکه در بازرسی انجام شده از مخفیگاه متهم سوئیچ یک خودرو برلیانس نیز کشف شد، افزود: متهم ابتدا منکر سرقت بود اما در مواجه با شکات و مدارک پلیسی به سرقت ها اعتراف کرد و گفت: به غیر از سرقت از دو راننده زن جوان، خودرو برلیانسی را نیز به همین شیوه در شهرستان شهریار سرقت کرده است.

سرهنگ کارآگاه فرد در پایان گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۱۵ برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

 
  •  
  •  
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.