وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره چه گفتگو کردند؟

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، وزرای خارجه آمریکا و عربستان دقایقی پیش در مورد وضعیت یمن گفتگو کردند و ایالات متحده بار دیگر تعهد خود در حمایت از عربستان سعودی را تکرار کرد.

در گفتگوی آنتونی بلینکن با فیصل بن فرهان آل سعود، آمریکا بر حمایت از دفاع از عربستان سعودی تکرار کرد و حملات اخیر علیه خاک عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد همکاری نزدیک خود برای حمایت از تلاش های گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل و لندرکینگ فرستاده ویژه ایالات متحده برای پایان دادن به درگیری در یمن، با شروع تعهد طرفین برای آتش بس و تسهیل تحویل کمک های بشردوستانه بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین در این گفتگو در مورد اهمیت تثبیت اقتصاد یمن بحث کردند.

بلینکن نیز بر اهمیت پیشرفت مستمر در زمینه حقوق بشر تأکید کرد و از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی عربستان سعودی حمایت کرد.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان پس از آن صورت گرفت که فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دوشنبه شب از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهاماتی علیه انصارالله مدعی شد که این طرح که  آتش بس در یمن را در بر می گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

برفرحان افزود: بازگشایی فرودگاه صنعا برای انجام برخی پروازهای منطقه‌ای و بین‌المللی و کاهش محاصره فرودگاه الحدیده از مفاد این طرح است.

وی مدعی شد: ما همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن هستیم.

این طرح عربستان پس از آن مطرح می شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن تایید خبر حمله پهپادی، محل آن را «پالایشگاه ریاض» اعلام کرد و مدعی شد که هیچ کسی در این حمله کشته و مجروح نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.