خبر سفیر ایران از همکاری تهران و دهلی در زمینه واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری "ای ان آی"، علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند روز دوشنبه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور ضمن تشکر از هند برای ارسال واکسن کرونا به ایران تاکید کرد که دو کشور در اشتراک گذاری اطلاعات واکسن کرونا با یکدیگر همکاری خوبی دارند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هند مشهور به کمک به دیگر کشورها است گفت: ما چندین محموله واکسن ساخت هند دریافت کرده‌ایم و این طرح کمکی دهلی نو برای مقابله با کرونا از سوی همه کشورها ستایش شده است. 

وی افزود: ایران نیز واکسن کرونای خود را تولید کرده است و ما در حال اشتراک گذاری اطلاعات واکسن کرونا با هند هستیم. ما همکاری بسیار خوبی در این زمینه داریم. 

چگنی در زمینه نوروز ضمن تاکید بر رابطه نزدیک هند و ایران گفت: دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و جغرافیایی بسیار نزدیک هستند. نوروز حامل پیام دوستی، همزیستی مسالمت آمیز و کنار گذاشتن دشمنی‌ها در تمام جهان به خصوص در منطقه جنوب آسیا است. بنابراین این یک پیام بسیار خوب برای انسانیت به منظور درک یکدیگر، اتحاد، برادری و حل مشکلات است. 

سفارت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن سال نو، برنامه‌ای در محل سفارت در دهلی نو با حضور مختار عباس نقوی وزیر اقلیت‌های هند برگزار کرد. 

هند اخیرا ۵۰۰ هزار واکسن ساخت این کشور به نام کواکسین را به ایران ارسال کرد. پیش از این هند ۱۲۵ هزار از این واکسن ساخت شرکت باهارات بیوتک را به ایران ارسال کرده بود. 

نارندرا مودی نخست وزیر هند در ماه گذشته واکسن کواکسین ساخت این کشور را دریافت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.