ادامه حملات عربستان به یمن پس از طرح صلح ادعایی ریاض

با وجود ارائه طرح ادعایی عربستان برای پایان یافتن جنگ یمن، حملات ائتلاف به سرکردگی ریاض به مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش رسانه‌های یمنی، دقایقی پس از آن که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان طرحی در زمینه پایان دادن به بحران یمن ارائه کرد، ائتلاف به سرکردگی ریاض مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داد.

ائتلاف سعودی ۱۷ بار شهرستان "صرواح"، سه بار شهرستان "مدغل" در استان مأرب در شمال شرق یمن و سه بار نیز شهرستان "خب" و "الشعف" در استان الجوف را هدف حملات هوایی قرار داد.

شهرستان‌های "عبس" در استان حجه و شهرستان "رازح" در استان "صعده" نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش عربستان قرار گرفت.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهاماتی علیه انصارالله مدعی شد که این طرح که  آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

برفرحان افزود: بازگشایی فرودگاه صنعا برای انجام برخی پروازهای منطقه‌ای و بین‌المللی و کاهش محاصره فرودگاه الحدیده از مفاد این طرح است.

وی مدعی شد: ما همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که در صورتی که حوثی‌ها با این پیشنهاد موافقت کنند، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دوشنبه شب در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

این طرح عربستان پس از آن مطرح می شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.