درخواست فوری چین و روسیه از آمریکا درباره ایران

به گزارش  سی‌جی‌تی‌ان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با وانگ یی و، همتای چینی خود درباره مسائل مختلف بین المللی از جمله برجام با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

طی این دیدار وزرای خارجه روسیه و چین ضمن تاکید بر بازگشت فوری و بدون شرط آمریکا به برجام، اعلام کردند که واشنگتن باید تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را لغو کند.

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از مخالفت این کشور با تک روی‌های آمریکا و مقابله با آن خبر داد و گفت: مسکو و پکن باید در برابر فشار‌های آمریکا مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: دو کشور باید برای حفاظت از منافع مشترک و همچنین حفظ ثبات و همکاری بین المللی، تلاش‌های مشترکی داشته باشند.

لاوروف همچنین در گفتگو با رسانه‌های چینی از رسیدن روابط مسکو و پکن به سطح بی سابقه‌ای خبر داد و گفت: این امر بدلیل اجرای توافقنامه دوستی و همکاری و حسن همجواری است که در سال ۲۰۰۱ توسط ولادیمیر پوتین و جیانگ زمین روسای جمهوری روسیه و چین به امضا رسیده است.

وی همچنین تاکید کرده است که، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران ناتوانی کامل واشنگتن را برای دستیابی به توافقات اثبات می‌کند و نقض قوانین بین‌المللی است.

وزیر خارجه روسیه طی یک سفر کاری چهار روزه به چین سفر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.