آمریکا: روابط با روسیه دشوار است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام اس ان بی سی اظهار کرد: ما معتقدیم که روابط با روسیه روزهای دشواری را در پیش دارد زیرا تعدادی از موضوعات وجود دارند که با مواضع ما به شدت متفاوت است و همچنین تعدادی از اقدامات هستند که باید به آنها قاطعانه پاسخ دهیم. ما همچنین معتقدیم که می‌توانیم با روسیه در مورد موضوعات اصلی، از جمله موضوعات هسته‌ای کار کنیم که در قالب آن، چند هفته پیش پیمان استارت جدید را برای پنج سال دیگر تمدید کردیم."

سالیوان همچنین اشاره کرد که روابط آتی روسیه و ایالات متحده آسان نخواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری آمریکا گفت: "با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد که مستلزم آن است آمریکا به دفاع از منافع خود بپاخیزد.

وی افزود: "همچنین حوزه‌هایی وجود دارند که ایالات متحده و روسیه می‌توانند با هم به روشی پایدار و قابل پیش بینی برای منافع هر دو کشور همکاری کنند."

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت: جو بایدن هنوز تصمیم نهایی را در رابطه به خروج نیروها از افغانستان نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان افزود، جو بایدن می‌خواهد که خروج نظامیان از افغانستان به صورت منظم انجام شود.

سالیوان گفت: "رئیس جمهوری بایدن هنوز تصمیم نهایی درمورد خروج نیروها را از افغانستان نگرفته، تمام مواردی که مربوط به این قضیه می‌شود را بررسی می‌کند و با ارائه همه واقعیت‌ها تصمیم خواهد گرفت."

به گفته وی، بایدن منافع آمریکا را درنظر خواهد گرفت.

ایالات متحده و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح را پس از ۱۸ سال جنگ امضا کردند. این امر خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت ۱۴ ماه و آغاز گفت‌وگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان را فراهم کرد. از زمان امضای توافقنامه، طالبان بارها ایالات متحده را به نقض توافق متهم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.