پوتین مقابل دوربین واکسن کرونا نمیزند

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد ندارد روند واکسیناسیون خود را به طور علنی نشان دهد برای آنکه از واکسن زدن جلوی دوربین خوشش نمی‌آید.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری در این خصوص اطلاع داد.

پسکوف ضمن پاسخ به این سوال که چرا رئیس جمهوری قصد ندارد مراحل واکسیناسیون خود را نشان دهد، گفت: « رئیس جمهوری بخش اعظم وقت کاری خود را به مراسم‌ها، بحث و گفت‌وگوها و جلسات مرتبط با واکسیناسیون، تولید واکسن و غیره سپری می‌کند به همین دلیل رئیس جمهوری برای تبلیغ واکسن کارهای زیادی را به این شکل انجام می‌دهد. در ارتباط با واکسیناسیون در مقابل دوربین او هیچ وقت طرفدار این کار نبوده و خوشش نمی‌آید.»

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطر نشان کرد که فعلا مشخص نیست که پوتین کدام واکسن را تزریق خواهد کرد و البته این یکی از سه واکسن میهنی خواهد بود.

یورونیوز فارسی نیز نوشت، همزمان با کاهش تمایل مردم روسیه به واکسینه شدن در برابر بیماری کووید-۱۹، ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته سه‌شنبه شب دوزی از واکسن کرونا را خارج از دید عموم و بدون ثبت تصاویر آن دریافت کند؛ واکسنی که نام آن به عنوان یک راز باقی خواهد ماند.

رئیس جمهوری ۶۸ ساله روسیه روز دوشنبه در نشستی با مقام‌های دولتی و تولیدکنندگان واکسن گفت که «فردا» خود را واکسینه می‌کند اما نامی از واکسن مدنظر خود نبرد. او فقط تاکید کرد که هر سه واکسن روسی ساخته شده برای ایجاد مصونیت در برابر بیماری کووید-۱۹ «کاملاً قابل اعتماد و ایمن» هستند.

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت که واکسیناسیون پوتین احتمالا سه‌شنبه شب انجام می‌شود و کرملین به عمد نام واکسن دریافتی رئیس جمهوری را اعلام نمی‌کند ولی این واکسن قطعا یکی از سه واکسن روسی ساخته و تایید شده است.

روسیه افزون بر واکسن «اسپوتنیک وی»(Sputnik V) برای استفاده از دو واکسن داخلی دیگر به نام‌های «اِپی‌واک‌کرونا»(EpiVacCorona) و «کووی‌واک»(CoviVac) تاییده استفاده اضطراری صادر کرده است.

پوتین در ماه دسامبر گذشته و همزمان با آغاز کارزار واکسیناسیون با واکسن «اسپوتنیک وی» دلیل امتناع خود از دریافت واکسن روسی را سن بالای خود اعلام کرده بود. هر چند که در آن زمان تزریق این واکسن تنها برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال مجاز بود ولی تنها دو هفته پس از اظهارنظر رئیس جمهوری روسیه، مقام‌های بهداشتی این کشور مجوز تزریق واکسن تولید داخل به افراد بالای ۶۰ را نیز صادر کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.