کدام حزب در انتخابات رژیم صهیونیستی پیروز شد؟

به گزارش رویترز، طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی، حزب «لیکود» به ریاست نخست‌وزیر این رژیم پیروز انتخابات است، اما با این وجود، نتانیاهو و حزب متبوعش به تنهایی باز هم قادر به تشکیل کابینه نخواهند بود.

 نتایج اولیه انتخابات کنست (پارلمانی) رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم ۳۱ کرسی (بیشترین تعداد کرسی) را به دست آورده است.

در این انتخابات که روز سه شنبه برگزار شده است، احزاب «آینده‌ای هست» (لبید) ۱۶ کرسی، «فهرست مشترک» ۹ کرسی، «آبی‌سفید» ۷ کرسی و «یامینا» (به ریاست نفتالی بنت) ۷ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که حزب «اسرائیل خانه ما» ۷ کرسی، حزب «امید جدید» ۶ کرسی، حزب «شاس» ۹ کرسی، حزب چپ‌گرای «مرتص» ۶ کرسی، حزب «کار» ۷ کرسی، حزب «فهرست مشترک احزاب عربی» ۱ کرسی و حزب «یهدوت هتوراه» ۷ کرسی کنست را به دست آورده‌اند.

بنیامین نتانیاهو , کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

طبق این نتایج اولیه انتخابات کنست، فراکسیون راستگرای لیکود در کنیست و احزاب همپیمان او از مجموع 120 کرسی، 53 کرسی را به دست آورده‌ است، این در حالی است که احزاب مخالف در مجموع 59 کرسی را از آن خود کرده‌اند.

بنابراین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اگرچه در این دوره از انتخابات کنست به پیروزی رسیده است، اما حتی در صورت توافق با احزاب کوچکتر قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود، چراکه برای تشکیل کابینه در مجموع به 61 کرسی نیاز دارد.

در همین ارتباط، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بلوک راست گرای که حامی حزب لیکود به شمار می‌رود، در چهارمین انتخابات سراسری زودهنگام که طی دو سال گذشته در اسرائیل برگزار شد، 54 کرسی را از آن خود کرد.

کانال 13 تلویزیون اسرائیل در ادامه گزارش داد که نتانیاهو برای کسب 61 کرسی از مجموع 120 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی به منظور تشکیل کابینه، به حمایت «یامینا» به ریاست نفتالی بنت که حق نمایندگی در کنست را با 7 نماینده به دست آورده است، نیاز دارد.

پس از اعلام نتایج اولیه، بنیامین نتانیاهو در صفحه توئیتر خود نوشت: «پیروزی بزرگی برای راست‌گراها و حزب لیکود رقم خورده است و بیشتر رای‌دهندگان خواستار دولت راست‌گرای قوی هستند».

همزمان «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» نیز در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات است».

طی روزهای گذشته نتانیاهو در تلاش بوده تا با دادن امتیاز و وعده به نفتالی بنت، حزب  متبوع وی ( یامینا) را به سمت ائتلاف با راستگرایان بکشاند؛ هر چند بنت پیش از این از پیوستن به راستگرایان خودداری کرده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند نتانیاهو طی روزهای اخیر بنت را تهدید نیز کرده است. اما به هر حال می‌توان گفت نفتالی بنت با این شرایط می تواند تعیین کننده بین دو طرف باشد.

از سوی دیگر، مرکز مطالعاتی آمریکایی استراتفورد طی گزارشی پیش بینی کرد نتانیاهو برنده انتخابات خواهد شد اما کابینه‌ای که او تشکیل خواهد داد، در حاشیه امنیتی ضعیفی قرار خواهد داشت و هر آن احتمال فروپاشی آن ممکن خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.