نتانیاهو مدعی پیروزی در انتخابات

در حالی که نتایج قطعی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام نشده، نخست وزیر این رژیم با استناد به نتابج غیر رسمی که براساس نظرسنجی ها صورت گرفته، مدعی پیروزی حزبش در انتخابات است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه مدعی «پیروزی بزرگ» راستگرایان شد و گفت که حزب لیکود تحت رهبری او جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.

وی در توییتی نوشت، حزب لیکود تحت رهبری او، با فاصله زیاد جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.

او مدعی شد: واضح است که مردم اسرائیل راستگرا هستند و یک دولت قوی راستگرا می‌خواهند که اقتصاد و امنیت را تامین کند.»  نتانیاهو همچنین وعده داد که این رویه را ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از حامیانش تشکر کرد و گفت: «از شما متشکرم. شما یک پیروزی بزرگ را به لیکود و جناح راست تحت رهبری من تقدیم کردید.»

نتانیاهو در حالی اعلام پیروزی کرده که رسانه‌ها می‌گویند نتایج قطعی مشخص نیست و بنا به نتایج آرای نظر سنجی، هنوز معلوم نیست که نتانیاهو بتواند برای هفتمین بار در سه دهه عمر سیاسی خود دولت ائتلافی تشکیل دهد.

از سوی دیگر نفتالی بنت، رقیب نتانیاهو و رهبر حزب "یامینا" گفت که او از نتانیاهو تماس تلفنی دریافت کرده و به او گفته است "ما منتظر نتایج نهایی خواهیم بود".

طبق نتایج غیر رسمی که بر اساس نظرسنجی های پای صندوق صورت گرفته در انتخابات روز سه‌شنبه حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، بین ۳۱ تا ۳۳ کرسی، " امید جدید" به ریاست «گدعون ساعر» ۶ کرسی، ائتلاف آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتس» ۷ الی ۸ کرسی، یامینا به ریاست «نفتالی بنت» ۷ الی ۸ کرسی، اسرائیل بیتنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» ۷ کرسی، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» ۱۸ کرسی، مرتس ۶ کرسی و حزب کارگر ۷ کرسی و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» ۸ الی ۹ کرسی را کسب کرده اند.

کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت ممکن است نتایج نهایی را روز جمعه اعلام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.