توصیه میرسلیم به کاندیداهای نظامی انتخابات

سیدمصطفی میرسلیم از اعضای حزب موتلفه و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید رئیس جمهور نظامی حلال مشکلات است یا خیر؟ گفت: در مورد برادران نظامی که قطعا از سر دلسوزی تصمیم گرفته اند وارد صحنه سیاست شوند تا کشور را نجات دهند من به چند نکته اشاره می کنم: ۱- مرحوم امام در سال ۵۷ ما را نصیحت فرمودند و این اندرز بسیار داهیانه ای بود، که افرادی که خدمت نظامی را بر عهده گرفته اند وارد دسته بندی های سیاسی نشوند.

او افزود: آنها باید به صورت فردی و جمعی تجلی بخش اراده  یکپارچه مردم  باشند در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و ورود آنها به صحنه سیاست و دسته بندی های قهری آن به آن یکپارچگی لطمه خواهد زد مگر اینکه از مدتها قبل از سمت نظامی خود استعفا داده باشند و دیگر مردم آنها را به عنوان نظامی نشناسند.

این چهره سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نمونه ای از یک نظامی است که خدمات او در دوران حیاتش برای حفظ نظام بود، شهادتش نیز یکپارچگی مردم را تقویت کرد. او می توانست رئیس جمهوری شود ولی یقین داشت که به عنوان سرباز وطن ماموریتش را بهتر می تواند انجام دهد و وسوسه نشد.

توصیه میرسلیم به کاندیداهای نظامی انتخابات 1400

میرسلیم ادامه داد: دوم این که رئیس جمهوری در شخص خودش خلاصه نمی شود ، او باید یاران همراه و با برنامه ای داشته باشد که دسته جمعی بتوانند راه کارهای خود را به اجرا بگذارند و آن را مدیریت کنند والا ناگزیر خواهند شد از ویژگیهای فرماندهی استفاده کند که آن ویژگی ها متناسب با وضع اجتماعی ما نیست هر چند فرماندهی در محیط نظامی بسیار مفید و ضروری است.

او اضافه کرد: سوم این که اگر کوچکترین شائبه ای را بتوانند درباره  او مطرح کنند ، فقط به ضرر او تمام نمی شود بلکه خسارت آن دامن تمام نظام را خواهد گرفت و لذا برادران نظامی که دارای حواشی اند برای حفظ انسجام میهنی و اقتدار ملی از ورود در این صحنه خودداری کنند و از تجربه گذشته پند گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.