آمریکا در مقابل روسیه کوتاه آمد

وی افزود: حوزه های دیگری نیز در موضوع ثبات استراتژیک من جمله کنترل تسلیحاتی وجود دارند که ممکن است راهی برای همکاری با یکدیگر برای آن پیدا کنیم اما این مانع ما و شرکا و متحدانمان از ایستادن در برابر اقدامات تهاجمی روسیه نخواهد شد.

بلینکن اظهار داشت: روسیه یکی از موضوعات مهم در نشست های اخیر ناتو در سطح وزرای امور خارجه بود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فکر می کنم نگرانی مشترک عمیقی نسبت به برخی از اقدامات تهاجمی روسیه وجود دارد. سیستم های تسلیحاتی جدید که روس ها در حال ساخت و توسعه آن ها هستند جزء نگرانی های واشنگتن محسوب می شوند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی تصریح کرد: فکر می کنم که ارزیابی مشترکی از چالش بوجود آمده توسط روسیه و همچنین تعهد مشترکی برای متحد شدن به منظور رسیدگی به این چالش وجود دارد. به نظر من همه باهوش هستیم و این چالش را می بینیم.

"الکساندر گروشکو"، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه به رسانه ها گفت، ناتو به رویارویی با روسیه ادامه داده و در تلاش‌هایش برای تشکیل مأموریت جدید خود در این وضعیت امنیتی جدید از اصطلاحا "تهدید از شرق" استفاده می‌کند.

وی افزود: ائتلاف ناتو در سال های اخیر با هدف قانع کردن افکار عمومی در کشورهای غربی نسبت به افزایش تلاش‌های نظامی‌اش در شرق، بهانه‌ها و مناقشات متعددی تراشیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.