شکایت یک میلیارد دلاری شرکت انتخاباتی آمریکا از فاکس نیوز

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دامینیون در شکایت خود، فاکس نیوز را به نشر «تئوری‌های توطئه بی‌اساس» درباره دست داشتن این شرکت در تقلب انتخاباتی متهم کرده و خوستار دریافت یک میلیارد و ششصد میلیون دلار غرامت شده است.

در این پرونده شکایت نوشته شده است، شبکه فاکس نیوز تلاش کرده با دروغ‌پردازی و جهت رسیدن به اهداف مجرمانه خود، باخت «دونالد ترامپ» در تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا را توجیه کند و در این راستا به اعتبار دامینیون خدشه وارد کرده است.

شرکت دامینیون که تأمین دستگاه‌های دسته‌بندی آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را برعهده داشت، پیش‌تر نیز با تشکیل پرونده اعاده حیثیت علیه «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ خواستار دریافت غرامت ۱.۳ میلیارد دلاری شد.

دامینیون پیش از این نیز از «سیدنی پاول» یکی از وکلای سابق رئیس جمهور آمریکا به خاطر طرح ادعاهای نادرست شکایت کرد.

پاول مدعی شده بود عواملی از ایران و چین ماشین‌های دسته‌بندی آرای شرکت دامینیون را دستکاری کرده‌اند تا بتوانند آرای ترامپ را به نفع بایدن تغییر دهند. وی همچنین ادعا کرده بود شرکت انتخاباتی دامینیون با «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا مرتبط بوده و اکنون نیز با رهبران این کشور همکاری می‌کند.

 نماینده شرکت دامینیون پیش‌تر اعلام کرده بود از زمانی که بحث تقلب در انتخابات آمریکا از سوی  ترامپ مطرح شده است، کارکنان آن به مرگ تهدید شده‌ و مورد آزار قرار گرفته‌اند.

در همین راستا «اریک کومر» از مقامات ارشد شرکت دامینیون از هواداران، وکلا و ستاد انتخاباتی ترامپ شکایت کرد.

ستاد انتخاباتی، وکلا و طرفداران ترامپ پس از شکست او در انتخابات مدعی شدند کومر با استفاده از موقعیتی که در شرکت دامینیون داشته، آرای مردم را به نفع بایدن تغییر داده و باعث پیروزی او در انتخابات شده است.

از جمله افرادی که کومر از آن‌ها شکایت کرده است می‌توان به سیدنی پاول و رودی جولیانی از تیم حقوقی ترامپ، شبکه‌های «نیوز مکس»، «وان آمریکا نیوز» و همچنین «شنل ریون»، خبرنگار شبکه «او اِی اِن اِن» و «میشل مالکین» وبلاگ‌نویس و چند فرد دیگر اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.