بازگشایی کانال سوئز به نتیجه نرسید

شرکت مسئول جابجا کردن کشتی «EverGreen» اعلام کرد که تلاش‌ها برای باز کردن کانال سوئز به نتیجه‌ای نرسیده است.

شرکت دریانوردی آژانس خلیج مصر جمعه‌ در بیانیه اعلام کرد که براساس تحقیقات اولیه انجام شده وجود هرگونه نقص فنی به عنوان علت حادثه بعید است.

این شرکت گفت که دو تن از راهنمایان (مصری) به هنگام وقوع حادثه برای این کشتی، بر روی عرشه حضور داشتند. بر اساس پروتکل‌های مصر، راهنمایان این کشور  به کشتی‌‌ها حین عبور از کانال سوئز کمک می‌کنند.

چهار روز است که کشتی اور گرین در کانال سوئز از مسیر خود منحرف شده و دماغه آن به کناره این کانال خاکی برخود کرده است و همین مسئله باعث شده، بزرگترین آبراهه دنیا مسدود شود.

مصر از شرکت‌ها و کشورهای توانمند در این زمینه درخواست کمک کرده است. کاخ سفید در واکنش به این حادثه گفت که اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد و به مصر پیشنهاد کمک داده است.

کشتی «اِور گرین» (EverGreen) با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

مسدود شدن این کانال باعث شده است ترافیکی از کشتی‌ها در دو طرف این کانال ایجاد شود. کارشناسان می‌گویند اگر تردد شناورها طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده از کانال سوئز امکان‌پذیر نشود، بسیاری از کشتی‌ها ناچارند که مسیر خود را به سوی دماغه امید نیک تغییر دهند؛ امری که مسافت تا مقصد را به مدت یک هفته افزایش می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.