ظریف: قدردان  اقدامات چین در دوران تحریم ها هستیم

دو طرف در این دیدار، در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش آمد گوئی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد بر قراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: البته سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن ها قبل باز می گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری های جامع جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم تر خواهد شد.

ظریف چین را دوست دوران سختیها دانست و افزود : برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به کلیه تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریمها علیه ایران می تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

ظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال  ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاشهای سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.

 وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز ۱۴۰۰ را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران  می باشد.

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد:امضای نقشه راه همکاریهای راهبردی دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.