رویکرد قوه قضاییه باز اجتماعی شدن زندانیان است

به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی دادستان تهران در ششمین روز از سال جدید به همراه حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران و حجت الاسلام فیروز جایی معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها به مدت چهار ساعت در زندان اوین حضور یافت و ضمن بازدید از بندهای مختلف عمومی و امنیتی ، مسایل زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید دادستان تهران و هیات همراه ضمن ملاقات چهره به چهره به درخواست ‌های مددجویان رسیدگی کردند و دستورات لازم برای پیگیری موضوعات آنها با رعایت موازین قانونی صادر شد.

القاصی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پیش از این به دادیاران ناظر بر زندان تاکید شده در تعطیلات نوروز بصورت کشیک در تمام زندان های استان تهران مستقر و فعال باشند، گفت: دادیاران ناظر بر زندان بصورت مستمر پاسخگوی مطالبات مددجویان باشند و در ایام نوروز به درخواست ‌های آنان رسیدگی کنند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه قوه قضاییه نسبت به مقوله زندان و وضعیت زندانیان نگاه تحولی ویژه‌ای دارد، بیان کرد: رویکرد تحولی قوه قضاییه رویکرد اصلاحی و باز اجتماعی شدن زندانیان است .

القاصی هدف از بازدید مسئولین قضایی از زندان ها از جمله زندان اوین را بررسی مسائل زندانیان و آگاهی از آخرین وضعیت آنها، بررسی درخواست هایشان به صورت حضوری، عنوان کرد و افزود: با تعدادی از زندانیان ملاقات چهره به چهره انجام و ضمن دستور پیگیری و حل مسائل و مشکلات، برای تعدادی از زندانیان مرخصی تجویز و دستور آزادی آنها صادر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.