آخرین خبر از وضعیت اجرای محدودیت‌های تردد شبانه

وی با اشاره به ملاک‌بندی رنگ‌های شهر‌های کشور، گفت: اگر هر شهری کمتر از دو بستری روزانه در صد هزار نفر داشته باشد آن شهر آبی است؛ بین ۲ تا ۴ بستری روزانه در صد هزار نفر شهر زرد؛ بین ۴ تا ۶ بستری در صد هزار نفر نارنجی و اگر تعداد بستری ۶ بستری در روز یا بیشتر از آن در صد هزار نفر جمعیت باشد، آن شهر قرمز اعلام می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: اگر شهری ۶۰ بستری در ده روز داشته باشد این تبدیل به ۶۰۰ بیمار می شود که معادل سه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی خواهد بود.

 حریرچی اضافه کرد: این وضعیت فعلی مربوط به اواخر اسفند است نه اینکه نتایج سفرها باشد بلکه نتایج افزایش ترددها در سطح شهر و شب عید و کارهای انجام شده در آن زمان است که منجر شده اکنون ۶۷ شهر در کشور نارنجی و قرمز شود که این تعداد ۳۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای تهران، ارومیه، اهواز، آبادان و بروجرد از جمله شهرهای بزرگ جز شهرهای نارنجی و قرمز کشور قرار دارند، اظهار داشت: در خصوص تعداد بستری‌ها از یکی دو هفته دیگر مشخص خواهد شد؛ وضعیت مراجعان سرپایی نیز هفته آینده مشخص می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه نتیجه عملکرد شهروندان تهران را در دو و سه هفته آخر اسفند را اکنون می‌بینیم، یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مردم در سال ۹۸ و ۹۹ در سفر با کاهش مواجه بودیم، اما لایه‌ای از اجتماع ایران سفر می‌کنند که این حضور در رستوران‌ها و دورهمی‌ها عامل افزایش شروع کروناست.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت که بیشترین نگرانی ما از افزایش قابل توجه مبتلایان تا ۱۰ تا ۱۵ روز آینده خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم تا چند ماه باقی مانده به واکسیناسیون عمومی، مرگ‌ومیر های ما سه رقمی نشود.

حریرچی با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که ما نگران موج جدید کرونا با افزایش سفرها هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت و بیل گیتس  در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ شرایط کشورها با توجه به انجام واکسیناسیون آرام شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد که نگران موج جدید کرونا هستیم اما امیدواریم واکسیناسیون را بر اساس تولید داخل به ۷۰ درصد برسانیم و شرایط آرام می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت در خصوص اعطای مجوز به بخش خصوصی برای وارد کردن واکسن کرونا، گفت: این اقدام زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت خواهد بود و واکسن هایی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند وارد می‌شوند و به زودی ضوابط آن نیز اعلام خواهد شد.

حریرچی با بیان اینکه ما نیز تلاش‌های زیادی می‌کنیم تا این کار صورت گیرد، متذکر شد: کشورهای تولید کننده واکسن کرونا در جهان مانند هند، چین و روسیه زیر ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند؛ ضمن اینکه آلمان و سایر کشورهای اروپایی نیز ۱۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.