حمله شوکه کننده سپاه به گروهک ضدانقلاب

مهمترین اتفاقات سیاسی در آبان ماه سال۹۹ به شرح زیر است:

۱ آبان ۱۳۹۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی این کشور گفت‌وگو کرد.

دفتر مطبوعاتی دادستانی اوکراین اطلاعیه ای درباره دریافت اطلاعات تکمیلی علل سقوط هواپیمای اوکراینی از ایران ارائه داد.

رییس جمهور روابط با کشور دوست و همسایه ترکیه را یک الگو برای سایر همسایگان دانست و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

با مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا همسر و دختر محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور هم به قرنطینه رفت.

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ در پایان این رزمایش با تاکید بر شتاب بسیار خوب سرعت حرکت یگان های پدافند هوایی گفت: به این باور رسیدیم که امروز به لطف خداوند بزرگ، پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دورایستا رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ گاه به توافق هسته ای باز نمی گردد.

ایران به ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور واکنش نشان داد.

۲ آبان ۹۹

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: امروز ایران سفیر آمریکا در عراق و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در ترور مجرمانه سردار سلیمانی نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان زندان‌ها از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید کردند.

استفاده امارات از خط لوله نفت ایلات-اشکلون، بدون رضایت مالک قانونی آن، ایران، می‌تواند تجاوز آشکار و غیرموجه به حقوق ایران و مایملک آن بشمار آید.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه سفیر ایران در بغداد و سه سازمان رسانه‌ای مرتبط با سپاه پاسداران خبر داد.

۳ آبان ۹۹

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات آمریکا موضوعی است داخلی که ایران علاقه و لزومی به دخالت در آن نمی‌بیند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.

کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) اعلام کرد که ایران همچنان در لیست سیاه این کارگروه باقی می‌ماند.

۴ آبان ماه 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد، با وجود اینکه ایران یک "بازیگر بد" است، اما در اتهامات مطرح شده از سوی مقامهای ارشد اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش مسکو و تهران برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، روسیه شرور واقعی است.

۵ آبان ۹۹

وزیر خارجه کشورمان در توییتی به واشنگتن توصیه کرد که از اعتیاد به تحریم دوری بگزیند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه وزیر نفت و چند شخص و نهاد دیگر خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص)؛ اسلام ستیزی را پروژه شکست خورده ، اما شتاب دهنده به افول گریزناپذیر امریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع نواقص و موانع فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بازرسی ۵۰ دفتر خدماتی در هفته گذشته خبر داد.

۶ آبان ماه 

در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، فلوران ایدالو، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

امیر سرلشکر موسوی در بازدید و بررسی وضعیت آمادگی پدافند هوایی، با تأکید بر حفظ امنیت مردم به ویژه مرزنشینان گفت: یگان‌های پدافند هوایی در منطقه شمال غرب تقویت شده و در صورت نیاز اضافه هم خواهند شد، آرامش مردم برای ما دارای اهمیت ویژه است.

۱۱ آبان ۹۹

به‌دنبال کناره‌گیری آیت‌الله یزدی از عضویت شورای نگهبان به علت عوارض جسمی و کهولت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرده که بر اساس آن تغییراتی در شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعمال خواهد شد.

رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با استفاده از اصل غافل‌گیری، رادارهای زمینی دشمن را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

۱۷ آبان ماه

نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی درگذشت.

۲۰ آبان ماه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه برخی اشخاص و نهادهای مرتبط با ایران وضع کرده است.

چهارمین دور مذاکرات سیاسی ایران و هلند میان معاونان وزاری خارجه دو کشور برگزار شد.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در &#۳۹;&#۳۹;کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان&#۳۹;&#۳۹; در دمشق، بسر می برد، با بشار اسد رئیس  جمهور این کشور دیدار کرد 

۲۱ آبان ماه 

روابط‌عمومی دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ای در پاسخ به ادعای مطرح شده درخصوص اعتبار تخصیص یافته برای دانشگاه شهید بهشتی، تاکید کرد: آنچه به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکی از رسانه ها منتشر شده اشتباه و احتمالا حاصل ارائه اطلاعات نادرست به ایشان بوده است.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاد.

۲۵ آبان ماه

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از حمله توپخانه‌ای رزمندگان سپاه به مواضع گروهک‌های ضد انقلاب در آن سوی مرزها خبر داد.

۲۶ آبان ماه 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان تاکید کرد که روابط تهران و باکو وارد فاز جدیدی می شود.

وزارت دادگستری به منظور تعیین مجازات متناسب برای پدر و اجداد پدری مرتکب قتل فرزند، لایحه اصلاح ماده (۶۱۲) قانون مجازات اسلامی را به هیات دولت ارائه کرده است.

۲۷ ابان ماه

سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت که لایحه بودجه سال ١۴٠٠، ١٢ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

۲۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای دستگیری سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکه النضال را به ملت ایران تبریک گفتند و حمایت مجدد خود را از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

۲۸ ابان ماه

سخنگوی شورای نگهبان از تائید طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه  شورای نگهبان خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.