در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس ۲ هزار و ۷۰۶ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید تا نتواند روند صعودی روز گذشته را ادامه دهد.  

افت و خیز نماگرها

امروز در ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در یک ربع ابتدایی حدود ۲  هزار واحد رشد کرد اما پس از تغییر جهت داد. در یک ساعت پایانی بار دیگر رو به بالا حرکت کرد اما در دقایق پایانی باز هم کاهش یافت تا در پایان معاملات امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته ۲ هزار و ۷۰۴ واحد افت کند و به سطح یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن همانند روز گذشته رشد کرد. امروز این شاخص ۷۱۰ واحد بالا آمد و در سطح ۴۴۲ هزار و ۵۴۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۴۶ واحد رسید.  بورس در ۱۴۰۰ حرکت الاکلنگی داشته است در یک روز مثبت بوده در روز دیگر منفی. در روزی که شاخص کل منفی بسته شده شاخص هم وزن که بیانگر وضعیت شرکت های کوچک و متوسط است رشد کرد تا نشان دهد دید سهامداران کاملا قطبی است. 

گروه‌‌ قرمز بورس

در روز نزول شاخص بورس، قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی گروه‌ فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای مانند شتران،‌ شپنا، شبریز و شبندر کاهش یافت. 

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «سایه سردرگمی در بورس تهران/حرکت الاکلنگی شاخص در 1400» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.