اظهارات ضد ایرانی ترامپ در مراسم عروسی!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از یک مجلس عروسی برای اظهارنظر علیه ایران استفاده کرد.

بی‌بی‌سی گزارش داد، ترامپ که در عمارت خود در فلوریدا میزبان یک مجلس عروسی بود، با در دست گرفتن میکروفون به اظهارنظر سیاسی پرداخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «دائماً گزارش‌هایی را دریافت می‌کنم و به من درباره اوضاع مرزها می‌گویند، درباره چین و درباره ایران با من صحبت می‌کنند».

ترامپ درباره ایران مدعی شد:‌ «آماده بودیم که به توافق برسیم. آن‌ها آماده بودند هرکاری انجام دهند و این یارو (بایدن) می‌رود و تحریم‌ها را برمی‌دارد و بعد می‌گوید حالا می‌خواهیم مذاکره کنیم».

دولت ترامپ سال ۱۳۹۷ به‌طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران  خارج شد و در راستای رسیدن به «توافقی بهتر» با ایران، تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند. ایران پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را آغاز کرد. مقامات ایران همچنین بارها هرگونه مذاکره با قاتلان سردار «قاسم سلیمانی» را رد کردند.

«جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا که در کمپین‌های انتخاباتی بازگشت به برجام را وعده داده بود، پس از تصاحب کاخ سفید اعلام کرد خواستار توافقی گسترده‌تر با ایران است و برداشتن تحریم‌ها را به پایبندی تهران به برجام منوط کرد.

دولت بایدن در این راستا، تشکیل جلسه‌ای با حضور همه طرف‌های برجام را پیشنهاد کرد اما ایران ضمن رد آن اعلام کرد برای بازگشت به برجام هیچ مذاکره‌ای نیاز نیست.

اخیراً دو دیپلمات اروپایی گفته‌اند، در ماه ژانویه و تنها اندکی پس از ورود بایدن به کاخ سفید، سه کشور اروپایی عضو برجام از وی خواسته بودند، شماری از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند اما رئیس جمهور آمریکا آن را نپذیرفت.

ترامپ در ادامه اظهارات جدید خود به بحران مرزی در جنوب آمریکا پرداخت و گفت: «[وضعیت] مرزها خوب نیست و از همیشه بدتر است. آنچه برای این کودکان در حال رخ دادن است این است که در کثافت زندگی می‌کنند. آن‌ها طوری زندگی می‌کنند که هیچ‌کس تاکنون نظیرش را ندیده است. هرگز چیزی مانند این وجود نداشته است».

این ادعای ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که او در دوران ریاست جمهوری خود دستور ساخت دیواری عظیم در مرزهای جنوبی آمریکا را صادر کرده و دولت او طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هزاران کودک پناهجو را از خانواده‌هایشان جدا کرد.

ترامپ همچنین با تکرار ادعای تقلب در انتخابات سال گذشته آمریکا گفت: «آن‌ها به من گفتند قربان ۶۶ میلیون رأی بیاورید و انتخابات تمام است. من ۷۵ میلیون رأی آوردم و دیدید که چه شد».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «ساعت ده و نیم شب، آن‌ها ناگهان گفتند اتفاق عجیبی افتاده است، چرا در حال بستن مکان‌های معینی هستند؟ اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است».

ترامپ در حالی از میکروفون یک مجلس عروسی برای اظهارنظر سیاسی استفاده کرد که درپی حمله هوادارانش به کنگره آمریکا در روز تأیید پیروزی بایدن در انتخابات، بسیاری از رسانه‌های اجتماعی حساب کاربری او را مسدود کرده‌اند.

او در نهایت به‌خاطر «تحریک به شورش» و برای دومین بار مورد استیضاح قرار گرفته و حمایت شمار زیادی از هم‌حزبی‌های خود را نیز از دست داده است. مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه حتی در سخنرانی خداحافظی او نیز شرکت نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.