مراکز فروش خودرو در پایتخت هوشمندسازی می‌شود

سیدعلی مفاخریان روز دوشنبه افزود: مراکز فروش خودرو به سمت هوشمند سازی حرکت می کند و این امر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می شود

وی اضافه کرد: پنج طرح هوشمندسازی با حضور  شهردار تهران اواخر سال گذشته افتتاح شد و چند طرح نیز سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد. 

مفاخریان گفت: هوشمندسازی این مراکز به مراجعه کنندگان این امکان را می دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی برای خرید و فروش خودرو استفاده کنند. 

وی درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود تهران گفت: به طور مثال در چیتگر روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو معامله می شود و در روزهای مقرر حدود سه هزار خودرو به این مراکز وارد می شود و ۱۰ درصد از آن ها به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، اظهار داشت: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه گری و کلاهبرداری اتفاق می افتد، اما با توجه به اصالت سنجی هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی، انجام می شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودرو های خارجی نیز در این مراکز معامله می شود.

مفاخریان همچنین از راه اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن ها خبر داد و افزود: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در  سال ۱۴۰۰، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می گیرد. 

وی درباره اقدامات جدید در زمینه خرید و فروش موتور برقی و موتور بنزینی هم گفت: موتورها کارشناسی و اصالت سنجی می شوند و این امر برای خریداران مهم است.

وی اضافه کرد: در ادامه قیمت موتور افزایش می یابد و در سطح معاملات تجاری سازی قرار می گیرد. 

مفاخریان با بیان اینکه بهره برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.