شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سامرا

شهادت فرمانده حشد شعبی در جنوب سامرا

کدخبر: 402189
اقتصاد نیوز : سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه از کشته شدن دو نفر از نیروهایش از جمله یکی از فرماندهان این سازمان در استان صلاح الدین در شمال عراق خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای خبری گفت: دو نیروی سازمان الحشد الشعبی شامل فرمانده  تیپ ۳۱۴ و یک رزمنده تیپ۳۱۵ که در حوزه فرماندهی عملیات الحشد الشعبی شهر سامراء در استان صلاح الدین حضور داشتند، روز دوشنبه به شهادت رسیدند.

بر اساس این بیانیه، الاسدی و الحجامی در حین تعقیب بقایای تروریست‌ها در جنوب غرب سامراء به شهادت رسیدند وشجاعت و جانفشانی آنها در همه نبردهایی که در آن حضور داشتند مثال زدنی بود.

نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در مقطع اخیر در معرض حملات گروهک تروریستی داعش در مناطق آزاد شده هستند.

الحشد الشعبی طی ماه‌های اخیر بارها حملات داعش در پیرامون سامراء را ناکام گذاشته است.

«محمد البلداوی» نماینده استان صلاح‌الدین در پارلمان عراق به تازگی از طرح گروه تروریستی داعش برای حمله به بقاع متبرکه پرده برداشت.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: داعش از مسائل مختلف از جمله ضعف سرویس‌های امنیتی در برخی مناطق سوء‌استفاده می‌کند.

البلداوی تصریح کرد که استان صلاح‌الدین به نوعی محل تلاقی پنج استان در آن واحد است و در آن هسته‌های خاموش داعش حضور دارند. این باندهای تروریستی می‌خواهند که به هر شکلی که شده، بقاع متبرکه در این استان را هدف قرار دهند.

استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری بغداد قرار دارد و دارای هشت شهرستان تکریت، الشرقاط، سامرا، الدور، العوجه، بلد، بیجی و طوزخورماطو است.

مرقدهای مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامراء قرار دارد و علاوه بر آن، اماکن زیارتی دیگری نظیر، سرداب غیبت، مرقد نرگس خاتون مادر امام زمان (عج)، مرقد حکیمه خاتون عمه امام زمان (عج)،  مرقد ابراهیم بن مالک اشتر، مرقد سید محمد نیز در این استان قرار دارند.

از آثار باستانی صلاح‌الدین می‌توان به مسجد جامع و مناره مارپیچ آن در ده کیلومتری شهر سامراء، قصر العاشق، شهر متوکلیه، مسجد ابودلف، تپه صوان و گنبد صلیبیه اشاره کرد.