اظهارات مهم حسن روحانی درباره واکسن کرونا

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، به بحث کرونا و سلامت مردم اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد. از پایان بهمن سال ۹۸ تا الان که فروردین سال ۱۴۰۰ است خیلی تلاش شد. مردم،‌ کسبه، تولیدکنندگان ، آنهایی که مسوولیت داشتند همه تلاش کردند و در راس آنها کادر درمان مسئولیت بسیار سخت و سنگنینی را بر دوش گرفت.
رییس دولت دوازدهم افزود: روز اول برای ماسک و دستکش و الکل و مواد ضدعفونی و وسایل مبارزه با کرونا مشکل داشتیم که همه  اینها ساخته شد و همه به میدان و پای کار آمدند. یک پزشک قهر نکرد و یک پرستار نگفت من خسته شدم. همه آمدند و تلاش کردند. ما اصلا کیت تشخیص نداشتیم اما انواع کیت تشخیص ساخته شد و الان بالای صدهزار توان تست گرفتن داریم. 

وی ادامه داد: در مقطع اخیر کار بزرگ ما واکسن است. تلاش بسیار زیادی شد و میلیون ها دز واکسن خریداری شد که باید وارد کشور شود که البته بخشی از آن وارد شده و بخش دیگر باید وارد شود. در داخل هم بخش های مختلف برای ساخت واکسن تلاش می کنند که امیدوارم تا پایان بهار بتوانیم از واکسن داخلی هم استفاده کنیم .

تصمیم مهم دولت درباره واکسن کرونا / چرا یک ایرانی برای زدن واکسن به خارج از کشور برود /بخش خصوصی مجوز واردات واکسن را گرفت

روحانی درخصوص تامین واکسن کرونا اظهار کرد: شنبه این هفته مصوبه ستاد ملی کرونا بود که در چهارچوب واکسن هایی که وزارت بهداشت و درمان مشخص و معین کرده، هر بخش خصوصی با ارز نیمایی می‌تواند واکسن را وارد کند، بیاورد و در بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و هر جا که وزارت بهداشت و درمان مناسب می‌دانند تزریقات انجام بگیرد. حتی اگر یک کارخانه و یک تولیدکننده بزرگ برای کارگران خودش می‌خواهد برود و با هماهنگی وارد کند و از واکسن استفاده کند.

 وی یادآورشد: واکسنی که ما وارد می کنیم و به صورت مجانی استفاده خواهد شد، آن حساب و برنامه دیگری دارد که طبق آن برنامه عمل می‌کنیم؛ کادر درمان، افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت هستند و ممکن است به افراد عادی مقدار دیرتر برسد ولی اگر کسی خواست از طریق دیگر با ارز نیمایی واکسن وارد شود و تزریق شود هیچ مشکلی نداریم.

 رییس جمهوری گفت: چرا یک ایرانی برای زدن واکسن برود در کشور دیگر پول بلیط هواپیما، هتل بدهد و یک ماه بماند تا واکسن را تزریق کنند. این را مصوب و ابلاغ کردیم و وزارت بهداشت دنبال می‌کند و هر دستگاه خاص بیاورد هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.