طالبان مدعی حمله به پایگاه آمریکا شد

 منابع خبری افغانستان اعلام کردند: گروه طالبان مدعی شد که نیروهای افغان با کمک آمریکایی‌ها بطور مکرر در شهرستان «صبری» استان خوست به غیر نظامیان حمله کرده و آسیب‌هایی به آنها زده است.

گروه طالبان حملات آمریکایی‌ها را نقض توافقنامه دوحه یاد کرد و افزود، این گروه نیز در مقابل بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) یک پایگاه را در  فرودگاه پیشین خوست هدف حملات راکتی قرار داد که تلفات به همراه داشت.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در توئیتی نوشت، این حملات راکتی از طرف آنها انجام شده و تلفاتی نیز داشته است.

برخی رسانه‌های غربی نوشتند، یک پایگاه مشترک نیروهای افغان و گروه طالبان در استان خوست هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

در این حال رسانه‌های داخلی افغانستان به نقل از یک مقام آمریکایی در این کشور گزارش دادند که هیچ راکتی به پایگاه آمریکایی‌ها پرتاب نشده است.

استاندار خوست افغانستان نیز روز چهارشنبه به رسانه‌های محلی این کشور گفت، امروز نیز گروه طالبان یک راکت به پایگاه مشترک نیروهای افغان و آمریکا در استان خوست شلیک کرده‌ که در نزدیکی آن اصابت کرده اما تلفات و خساراتی نداشته است.

این نخستین بار است که طالبان پس از امضای توافقنامه دوحه مدعی حمله به آمریکایی‌ها شده و آن را تائید کرده است.

به نظر می‌رسد، طالبان می‌خواهد با این ادعا اعلام کند که آماده آغاز حمله به نیروهای خارجی در افغانستان است و اگر نیروهای خارجی در ماه می (اردیبهشت) این کشور را ترک نکنند، آنها هیچ درنگی برای آغاز حمله نخواهند کرد.

پیش از این نیز گروه طالبان بارها نظامیان آمریکایی را متهم به نقض توافقنامه صلح با این گروه کرده بود اما نظامیان آمریکایی مدعی بودند که آنها مطابق توافقنامه و امضای اعلامیه با کابل با حمایت از نیروهای افغان بر مواضع طالبان حمله هوایی انجام داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.