نیم‌قرن با اقتصاد ایران

کاخ سفید به‌طور ضمنی تایید کرد که پرزیدنت نیکسون در بازگشت از سفر شوروی و بر سر راه خود به ایالات‌متحده از ایران دیدن خواهد کرد. جرالد وارن، ‌معاون منشی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: گزارش مطبوعات مبنی‌بر اینکه نیکسون در تهران توفق خواهد کرد، در اصل درست است.

وی افزود: پرزیدنت نیکسون جز در تهران در کشور دیگری توقف نخواهد کرد. کاخ سفید قبلا گزارش روزنامه‌ها را در مورد توقف نیکسون در تهران هنگام بازگشت از مسکو را تکذیب کرده بود.

جرالد وارن ادامه داد: مساله توقف رئیس‌جمهوری در تهران «جدا مورد بررسی است»، ولی در حال حاضر مساله دیدار احتمالی پرزیدنت نیکسون از اسرائیل یا عربستان سعودی به هیچ وجه مورد بررسی قرار نگرفته است.

کمک‌های مالی ایران به ویتنام و امارت‌های خلیج فارس

امیرعباس هویدا، ‌نخست‌وزیر درباره کمک‌های ایران به کشورهای در حال رشد گفت: ما در بودجه سال‌جاری خود مبالغی را جهت دادن کمک به کشورهای دوست و همسایه منظور کرده‌ایم و در بودجه سال آینده نیز مبالغ بیشتری در نظر خواهیم گرفت؛ زیرا ما به مسوولیت خود در صحنه بین‌المللی ایمان داریم. ازجمله با همکاری سازمان ملل متحد کمک‌های فنی فراوانی برای حاصلخیز ساختن اراضی دلتای رودخانه ویتنام و همچنین ساخت سد حسن دوم در کشور مغرب و کمک‌های فنی و اقتصادی دیگری به دولت لیسوتو در آفریقا و احداث و ساخت چند بیمارستان و مدرسه در امارت‌های خلیج فارس داده‌ایم.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تایید خبر ‌سفر رئیس‌جمهورآمریکا به تهران توسط کاخ سفید» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.