جزئیات درخواست «سید عمار الحکیم» از ایران و عربستان سعودی برای گفت‌و‌گو

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درخواست کرد که ایران و کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی گفت‌و‌گوهای برادرانه‌ای را آغاز کنند.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از ایران و عربستان سعودی برای گفت‌و‌گو درخواست کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این خصوص نوشت: «بار دیگر می‌خواهیم گفت‌و‌گویی برادرانه، اسلامی جدی و صریح میان جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای عربی برادر و در صدر آنها عربستان سعودی در راستای امنیت منطقه و منافع آن آغاز شود».

رهبر جریان حکمت ملی عراق، پیشتر نیز در جریان مراسم رسمی روز شهید در عراق ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل یک دولت یکپارچه در عراق، خواستار آغاز گفت‌وگو میان ایران و عربستان سعودی شده بود.

درخواست سید عمار الحکیم در حالی مطرح شده که پیشتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند بار بر آمادگی تهران برای گفت‌و‌گو با ریاض تاکید کرده بودند اما عربستان سعودی این پیشنهادات را نپذیرفته است.

او در ادامه در توئیتی دیگر نوشت: «تجربه‌های دور و نزدیک ثابت کرده است که ضعف عراق منجر به ضعف تمام منطقه می‌شود و این موضوع اکنون در نزد همسایگان عراق به یقین تبدیل شده است و [تجربه ثابت کرده است] که جنگ در خاک عراق به نفع طرف‌های درگیر نیست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.