ثروتمندترین قاره دنیا کجاست؟

در بین ۶ قاره بزرگ دنیا قاره آسیا توانسته است ۳۲.۶ درصد از ثروت جهانی را به خود اختصاص دهد این قاره با پروراندن ۷۱۹ میلیاردر در خود به لقب ثروتمندترین قاره دنیا دست یافته است.

در جایگاه دوم قاره آمریکا شمالی با در اختیار داشتن ۲۸.۶ درصد از ثروت جهانی قرار گرفته است و جایگاه سوم این فهرست نیز به قاره اروپا با ۲۵.۳ درصد ازثروت جهانی اختصاص یافته است.

درست است که قاره آسیا ثروتمندترین قاره جهان است اما این ثروت به طور برابر در بین کشورهای آسیایی تقسیم نشده است که منجر به راه یافتن عده ای از کشورهای آسیایی به فهرست فقیرترین کشورهای دنیا شده است.

در جایگاه اول ثروتمندترین کشورهای آسیا کشور چین قرار گرفته است که پس از ایالت متحده آمریکا دومین کشور ثروتمند دنیا نیز است؛ بنابر آخرین آمارها تولید ناخالص داخلی این کشور۱۴.۱۴ تریلیون دلار است و رشد اقتصادی آن به طور میانگین سالانه نزدیک به ۷ درصد است.

 ثروتمندترین قاره جهان را بشناسید

پس از چین کشور ژاپن در رتبه دوم ثروتمندترین کشور آسیا و در رتبه سوم ثروتمندترین کشور دنیا قرار گرفته است به گونه ای که تولید ناخالص داخلی این کشور ۵.۱۵ تریلیون دلار است با این وجود طی چند سال اخیر به خاطر وقوع المپیک ۲۰۲۰ در این کشور هزینه های زیادی صرف تامین زیر ساخت در آن شده است و در صورت لغو این رویداد اقتصاد ژاپن با بحران جدی مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.