علم الهدی: بحث‌های من درباره خانواده را به عنوان ضد ارزش مطرح می‌کنند

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که مانند هفته‌های گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  طبق سفارش مقام معظم رهبری از یک سال قبل، صحبت ما در خطبه اول درباره تقوای عملی است.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه می‌گوییم شما را به تقوی الهی سفارش می‌کنیم یعنی تقوا باید در ابعاد مختلف زندگی پیاده شود؛ تمام ابعاد زندگی موقعیت اجرای تقوا است، اول باید تقوا را بشناسیم.

اهم اظهارات او به نقل از فارس و تسنیم را بخوانید: 

*در عرصه زندگی ما نزدیکترین و مهم‌ترین مساله خانواده است و بعد از خدا نزدیکترین به مردها، زنان آنها هستند و به زنان شوهرانشان، به همین دلیل مدتی است که تقوای عملی را در زندگی خانوادگی بحث می‌کنیم، گاهی یک سلسه مطالبی که عرض می‌کنم برخی جریان‌های ضد انقلاب و ضداسلام که در صدد سمپاشی هستند یک جمله ای را که با فرهنگ غربی آنها در تعارض است، می‌گیرند و به خیال خود به عنوان یک نقطه ضد ارزش مطرح می‌کنند.

*یکی از مسائل در تقوای عملی خانواده پوشش عیوب همسر از دیگران است، خانمی که در زندگی خود نسبت به عیوب شوهرش پوشش ندارد و با همه در میان می‌گذارد یا آقایی که این کار را بکند یک بی تقوایی محض است.

*غیبت و تهمت همسران به یکدیگر دو گناه محسوب می‌شود؛ یک گناه این است که تهمت زده شده و غیبت شده است و هیچ مرد و زنی این حق را ندارد.

*علاوه بر این گناه کبیره، یک خیانت در کانون زندگی نیز محسوب می‌شود و در ارتباط خانوادگی این آقا و خانم یک خیانت بزرگی صورت داده و خداوند متعال در سوره بقره نسبت به این مسئله انذار داده و فرموده زن و شوهر در حکم لباس و پوشش یکدیگر هستند و اگر این عیب به دیگری منتقل شود حکم لباس بودن از میان رفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.