آخرین جزئیات نحوه اجرای طرح ترافیک از ۱۴ فروردین

بر همین اساس  طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در پایتخت اجرا می‌شود و رانندگان یک بار خروج رایگان از ۱۴:۳۰ خواهند داشت؛ طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نخواهد شد و تنها طرح کنترل آلودگی هوا(همان زوج و فرد سابق) پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود.

همچنین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفتۀ آتی وجود خواهد شد و امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" برای روزهای هفته‌‌ای که در آن قرار داریم، در صورت عدم تکمیل ظرفیت روزانه، وجود دارد.

-در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانۀ "رزرو مجوز روزانه طرح" به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدودۀ طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینۀ ضرایب برای محاسبۀ عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ ۷۸۷.۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

-خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدودۀ طرح ترافیک کنند، غیرمجاز تلقی شده و محاسبۀ عوارض آن‌‌ها براساس بیشینۀ ضرایب برای محاسبۀ عوارض و به مبلغ  ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال است.

-مبلغ پرداختی از بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.

-مبلغ مسدودی بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" به ازای تردد خودروی شما به‌شرح ذیل است:

مبلغ۶۳۰.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی،  مبلغ ۴۴۱.۰۰۰ ریال به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر و مبلغ ۷۰.۰۰۰ریال به‌ازای خودروی برقی یا هیبریدی.

-مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، پس از بررسی ترددهای خودروی شما حداکثر ده روز پس از تاریخ آن، از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب شما عودت داده خواهد شد و در صورتی‌‌که خودروی شما تردد نکند و یا توسط دوربین‌‌ها رویت نشود، به میزان ۷۰.۰۰۰ ریال از مبلغ مسدودی شما کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.

-امکان لغو "رزرو مجوز روزانه طرح" برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

-به منظور ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، شما باید حتما یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

-درخواست‌‌های ثبت‌‌شده برای "‌رزرو مجوز روزانه طرح" شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‌‌که شما دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود هستید، می‌‌بایست برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کنید.

-امکان جابه‌‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

-برای ورود به محدودۀ کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

آخرین جزئیات نحوه اجرای "طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا" از ۱۴ فروردین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.