خبر روسیه از ساخت نوار رباتیک برای آزمایش ویروس کرونا

«کریل دیمیتریف» مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این شرکت «نوار نقاله روباتیک را ارائه کرده که قادر است ۳۰۰ آزمایش کووید در هر ساعت بدون پرسنل انجام دهد.

دیمیتریف روز جمعه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) نوار نقاله روباتی را ارائه داده است که ۳۰۰ آزمایش کووید- ۱۹ در هر ساعت انجام می دهد و نیازی به پرسنل ندارد.

وی گفت: «ما اکنون پیشرفت جدیدی را اعلام کرده ایم: آزمایشات در فرودگاه ها و مکان های دیگر خارج از آزمایشگاه ها به شدت مورد نیاز است از اینروز  ما یک نوار نقاله رباتیک را معرفی خواهیم کرد که می تواند ۳۰۰ آزمایش در ساعت انجام دهد و به پرسنل بسیار آموزش دیده نیاز ندارد. ما معتقدیم این، نه تنها برای روسیه، بلکه برای سایر کشورها  یک اقدام کلیدی خواهد بود که به طور خودکار  آزمایشات را خارج از آزمایشگاه ها انجام و تحویل دهد».

همچنین، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد که صندوق و شرکا مشغول تولید اولین داروی ثبت شده در جهان علیه COVID-۱۹ هستند.

وی گفت: ما با این دارو جان ده ها هزار نفر انسان را نجات داده ایم و هم اکنون دارو را به ۳۰ کشور دنیا عرضه کرده ایم.

روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ را یازدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه و با سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، این واکسن را تولید کرد. اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.