مشاهده آلودگی در این مناطق تهران

با رشد ناپایداری جوی طی روز همراه با احتمال وزش تندبادهای لحظه‌ای و گسیل گردوخاک در مناطق مستعد، کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

صبح فردا (۱۵ فروردین ماه) حاکمیت جو آرام و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث می‌شود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در این مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و بهبود نسبی کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۱۵ فروردین ماه) ادامه دارد و با وجود افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۳ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.