بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه (اوراق) سال ۱۳۹۸ برای فروردین ۴۰ هزار و ۱۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان و خردادماه نیز ۵۶  هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت  ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، مرداد ۵۵ هزار تومان و در شهریور با قیمت ۵۴۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان، ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند همان سال نیز با قیمت‌های ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان، ۵۳ هزار و ۷۰۰ و ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه از فروردین تا اسفندماه سال گذشته

همچنین برای سال ۱۳۹۹ تسه فروردین ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۵ هزار تومان و خردادماه نیز ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهرماه ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در آبان ماه ۶۵ هزار و۱۰۰  تومان و در آذرماه ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی سال گذشته نیز ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان، در بهمن ماه  ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان  و در اسفندماه نیز ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس قیمت اسفند ماه سال گذشته نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومانی ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۵۱۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۵ میلیون و ۷۹۲هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۵۱۲ تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۷ میلیون و ۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۲۴ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۶ میلیون و ۷۶۵هزار تومان می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.