بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از نگاه سوریه کدام کشور است؟

وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه شنبه شب در بیانیه‌ای به گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص حقوق بشر واکنش نشان داد و ضمن رد این گزارش اعلام کرد که واشنگتن بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج ایالات متحده است.

در این بیانیه که رونوشتی از آن در اختیار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ قرار گرفته، آمده است: وزارت امورخارجه آمریکا گزارش سالانه بدنام خود در خصوص حقوق بشر در جهان را منتشر کرد که طبق معمول شامل دروغ ها و ادعاهایی بود که به نقض‌ ادعاهایی تقریبا در کل کشورهای جهان می‌پردازد، اما این گزارش خود یک نقص بزرگ را نمایان می‌کند و هدف واقعی این گزارش را که نژادپرستی و دخالت آشکار در امور داخلی کشورهایی را نشان می‌دهد که هرگز سرسپرده ایالات متحده و گردآورندگان این گزارش نبوده‌اند.

این بیانیه افزود: هنگامی این گزارش به کشورهایی چون سوریه، ایران، روسیه، کوبا، چین، ونزوئلا و بلاروس می پردازد که نسبت به سیاست‌های ایالات متحده رضایت ندارند، [می‌بینیم] این گزارش بسیار دچار انحراف و دروغ‌هایی شده است که ملت‌ کشورهای یاد شده و نیز افکار عمومی جهان حجم زیادی از آن را برملا کرده‌اند.

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در این گزارش درباره دمشق همگی برگرفته از گزارش گروه‌های تروریستی و حامیان آنها است.

سوریه اعلام کرد: اگر نگاهی به کارنامه حقوق بشری آمریکا بیندازیم، هیچ کشوری را نمی‌بینیم که بتواند در زمینه نقض این حقوق با این کشور رقابت کند، اما کنترل زیاد این کشور بر رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی موجب می شود که این حقیقت از ملت آمریکا مخفی بماند و این سؤال پیش می آید که آیا آمریکا به حقوق بشر احترام می گذارد ؟ در حالی که جورج فلوید شهروند رنگین پوست این کشور برابر دیدگان ملت آمریکا و تمام جهانیان کشته می‌شود.

دمشق ادعای دولت آمریکا مبنی بر این که حقوق بشر اولویت این کشور در سیاست خارجی‌اش است را رد کرد و افزود که این اقدام بیانگر نفاق واشنگتن است، چرا که ملت‌ سوریه در تمام جوانب زندگی‌اش در نتیجه محاصره و تحریم اقتصادی غیر انسانی ایالات متحده در درد و رنج است و این گزارش به هیچ یک از این درد و رنج‌ها نپرداخته است.

سوریه اعلام کرد که این گزارش آمریکایی‌ها بار دیگر نشان داد که گزارش آنها به صورت اساسی کسانی را هدف قرار داده است که با سیاست های واشنگتن و منافع آنها همراهی نمی‌کنند، خصوصا کشورهایی که حاضر نیستند، تسلیم دیکته‌های واشنگتن شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.