همتی: ۱۴۰۰ را به فرصتی برای تقویت قدرت خرید مردم تبدیل می کنیم

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در نخستین روزهای کاری سال نو ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم، کشورمان در دوسال گذشته دوران بسیار سختی را پشت سر گذراند.

وی با بیان اینکه این میزان از انواع تحریم‌ها و فشارها به درآمد ارزی و تجارت و مبادلات بانکی بین المللی می‌توانست اقتصاد هر کشوری را متلاشی و از پا در بیاورد، اظهار داشت: فشار اقتصادی زیادی به طبقه متوسط و با درآمد پایین جامعه وارد آمد، استقامت و مقاومت مردم به خصوص تاب آوری کشور فوق العاده بود.

همتی افزود: بانک مرکزی به کمک سایر بخش‌ها از همه توان تخصصی و مدیریتی خود برای خنثی سازی، غلبه بر فشار حداکثری و کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و مردم بهره برد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: قبلاً گفتم ناگفته‌هایی وجود دارد که به موقع خود خواهم گفت. ولی انصاف نیست افرادی که نتایج عملکردشان در چند دهه گذشته برای مردم و صاحب نظران آشکار است و معضلات ساختاری اقتصاد نتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد دو سال بسیار سخت اخیر را با شرایط عادی آن هم با درآمد ارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه و حکم بر ضعف عملکرد صادر کنند.

وی گفت: فضای انتخاباتی و برخی ضعف‌های بخشی در تمشیت امور مردم نباید فضای لازم برای تلخ کردن شیرینی شکست فشار حداکثری را فراهم بسازد.

همتی افزود: شرایط معیشتی بخش عمده‌ای از مردم با وجود همه تلاش‌های مسئولین و جبران‌های انجام گرفته نیازمند توجه جدی غیر شعاری است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود با سرمایه گذاری گسترده و مولد است که تولید و رفاه افزایش می‌یابد، گفت: بهبود انتظارات و شرایط کسب و کار و کاهش نااطمینانی‌ها از شرایط اصلی سرمایه‌گذاری هستند. هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ را با تأسی به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با تقویت تولید به فرصتی برای تقویت قدرت خرید مردم تبدیل کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.