ورود و خروج خودروها به این شهر ممنوع شد

استاندار اردبیل گفت: با اعلام وضعیت نارنجی در شهر اردبیل و تشدید شرایط کرونایی، ورود و خروج خودروها به این شهر ممنوع شد.

اکبر بهنام‌جو عصر دوشنبه در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: بعد از چند ماه شهر اردبیل دوباره وارد وضعیت نارنجی شد و نگرانی ما از ورود احتمالی این شهر به وضعیت قرمز در روزهای آینده است که ضرورت دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه رخ دادن این شرایط را ندهیم.

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های خاص در شهر اردبیل از فردا در دستور کار مسئولان و پلیس راهور قرار می‌گیرد تا ورود و خروج خودروها به شهر اردبیل به عنوان شهر با رنگ نارنجی ممنوع شود.

استاندار اردبیل گفت: چنانچه رانندگان به این قوانین دقت نداشته باشند، قطعاً جریمه خواهند شد و در کنار آن شاهد تعطیلی رستوران‌ها، تالارها و همچنین فعالیت در باشگاه‌های ورزشی خواهیم بود.

بهنام‌جو افزود: اگر در روزهای آینده پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مکان‌های پرتردد و پرازدحام مورد توجه قرار نگیرد، قطعاً دامنه مشکلات بیشتر خواهد شد.

دورهمی‌های ایام عید علت اصلی افزایش کرونا در اردبیل

رئیس ستاد کرونای استان خاطر نشان کرد: در یک ماه اخیر برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری و دید و بازدیدهای ایام عید و دورهمی‌های خانوادگی بیشترین علت شیوع مجدد کرونا در شهر اردبیل بوده و به غیر از اردبیل، سایر شهرها رنگ زرد یا آبی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چنانچه مردم شرایط حساس کنونی را مورد توجه قرار داده و پروتکل‌ها را رعایت کنند، طی دو تا سه هفته آینده می‌توان پیک چهارم را در استان کنترل کرده و شرایط را به حال عادی برگرداند.

بهنام‌جو به ادامه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: کادر درمانی حاضر در بخش کرونا، سالمندان، جانبازان، بیماران خاص و گروه‌های آسیب‌پذیر تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند ولی تلاش می‌کنیم به صورت گسترده گروه‌های دیگر جامعه را نیز با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تحت واکسیناسیون عمومی کرونا ببریم.

وی بیان کرد: ۴۰۰ دز واکسن کرونا به زودی تحویل بخش خصوصی خواهد شد تا مورد استفاده قرار گیرد.

بهنام‌جو اظهار کرد: به محض ورود بخش جدید از واکسن کرونا، سعی خواهیم کرد تا آن را در بین گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه گروه‌های بهداشتی و درمانی توزیع کرده و به نوعی واکسیناسیون را در این بخش انجام دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.