خشم اسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام

رهبران رژیم صهیونیستی آنگونه که رسانه های این رژیم گزارش کرده اند، از سخنان برجامی مسئول امور ایران در دولت آمریکا خشمگین هستند. آنها به اظهارات اخیر «رابرت مالی» در ارتباط با ایران واکنش نشان داده و گفته اند، اگر مطالب او بازتاب دهنده سیاست آمریکا باشد، اسرائیل با آن مشکل دارد.

آنگونه که شبکه خبری «دویچه وله» آلمان گزارش کرده، موضوع به مصاحبه اخیر رابرت مالی، مسئول امور ایران در دولت «جو بایدن» برمی‌گردد. او در مصاحبه خود با "ساعت خبر" روز جمعه دوم آوریل فرستنده "پی‌بی‌اس"، از آمادگی آمریکا به بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سخن گفته بود. مالی در این مصاحبه به لزوم تمدید دوره تعهدات برجامی ایران اشاره‌ای نکرد و در عین حال از دیگر موارد مورد اختلاف با ایران و از جمله درباره برنامه موشکی این کشور هم سخنی نگفت.

براساس این گزارش، روزنامه صهیونیستی "جروزالیم پست" در گزارشی به نارضایتی مسئولان ارشد رژیم اشغالگر قدس نسبت به اظهارات اخیر رابرت مالی پرداخته است.

این روزنامه به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نوشته است که این رژیم با رویکرد رابرت مالی در قبال توافق هسته‌ای "مشکل" دارد.

جروزالم پست بی‌آنکه نامی از سیاستمداران و مسئولان رژیم صهیونیستی ببرد، به نقل از یکی از آن‌ها نوشته است: «اگر اظهارات رابرت مالی بازتاب دهنده سیاست و مواضع آمریکا باشد، اسرائیل با آن مشکل دارد».

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اشاره کرده است که دولت بایدن و از جمله «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور پیش از این، از توافقی طولانی‌تر و در عین حال جامع‌تر (با شرایطی سخت‌تر) سخن گفته بودند.

گفته شده است که رابرت مالی هیچ کجا در کل مصاحبه خود درباره این موضوع که هدف اصلی مانع شدن از تجهیز ایران به جنگ افزار هسته‌ای است، چیزی نگفته است.

جروزالم پست در ادامه به نقل از یکی از سیاستمداران اسرائیلی گفته «رابرت مالی در هیچ کجای مصاحبه خود ایران را متهم به رویکردی بد [در منطقه] نکرده است و در هیچ کجای درباره اهمیت گفت‌وگو و مشورت با متحدان آمریکا در منطقه [درباره توافق با ایران] سخنی نگفته است».

یکی از مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی به روزنامه جروزالم پست گفته است: «او [رابرت مالی] طوری رفتار می‌کند که گویا نماینده سازمان ملل متحد است و از بی‌اعتمادی دو طرف [ایران و آمریکا] نسبت به یکدیگر سخن می‌گوید».

مسئولان ارشد اسرائیلی با اشاره به این موضوع که محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دهه آینده به پایان می‌رسد، بر لزوم تمدید این محدودیت‌ها و همچنین تشدید آنها تاکید ورزیده‌اند.

دویچه وله افزود که باید یادآور شد که مقامات اسرائیلی و همچنین مسئولان عربستان خواستار مشارکت کشورهای منطقه در مذاکرات هسته‌ای با ایران شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.