پیام صریح به آمریکا و اعضای برجام در آستانه نشست وین

 علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: ما در سرآغاز فرایند احیای برجام هستیم و امروز هم با اطمینان می‌گوییم که در آینده ای بسیار نزدیک دولت آمریکا راهی به جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون‌شکن ندارد.

او ادامه داد:  تحریم‌های یکجانبه و ناقض توافق و مقررات بین المللی به پایان خواهد رسید، نشست وین که امروز انجام خواهد شد، فرصتی برای تبادل نظرات همه طرف ها درباره نحوه و زمانبندی بازگشت به تعهدات در برجام است.

ربیعی گفت:  موضع اصولی ما کاملاً روشن است و توسط مذاکره کنندگان ما نیز تکرار خواهد شد. همانطورکه بارها گفته شده، هیچ مذاکره ای میان نمایندگان ایران وآمریکا شکل نخواهد گرفت.اما آماده رساندن این پیام به اعضای برجام هستیم که در صورت لغو تحریم ها و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ جمهوری اسلامی ایران هم بطور متقابل آماده است که بعد از راستی آزمایی انجام تعهدات طرف‌های دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام همه تعهدات خود بازگردد.

او همچنین گفت:  در حال حاضر به نتایج این نشست خوش‌بین یا بدبین نیستیم اما اطمینان داریم که در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم و در صورتی که اراده، جدیت  و صداقت آمریکا به اثبات برسد، می‌تواند نشانه خوبی برای آینده ای بهتر برای این توافق و در نهایت اجرای کامل آن در هفته های پیش رو باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.