استقرار اسکناس آمریکایی بالای مرز ۲۵ هزار تومان

سه مساله حساس در بازار دلار

کدخبر: ۴۰۳۷۷۹
مذاکرات برجامی، تعیین تکلیف الحاق به گروه اقدام مالی و آزاد سازی دارایی های بلوکه شده سه مساله مهم برای بازار ارز و قیمت دلار است.
سه مساله حساس در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، «ایران و آمریکا بر سر مسیر بازگشت به توافق هسته ای توافق کردند». این خبر نیویورک تایمز در کانال های اطلاع رسانی معامله گران به طور گسترده انتشار یافت. با این حال، شواهد پشت خطی نشان می داد که معامله گران چندان نسبت به این خبر واکنش کاهشی نشان ندادند و درموقعیت فروش قرار نگرفتند. دلار در انتهای شب گذشته بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله می شد. در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای این مرز باقی بماند، حتی احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

مساله دیگری که در روز جاری مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح مورد درخواست FATF خواهد بود. برخی فعالان باور دارند، در صورتی که این لوایح تایید شوند، به معنای آن است که ایران در مورد لغو تحریم ها نیز به توافق هایی دست پیدا کرده است.

دلار پشت خطی

مساله سومی که در روز جاری برای فعالان بازار ارز اهمیت خواهد داشت، خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران خواهد بود. گفته می شود، از امروز مذاکرات ایران با طرف های برجامی درباره آزادسازی منابع آغاز خواهد شد. موضع بانکی ایران ازاد سازی منابع و در دسترس بودن ارزهای متعلق به کشور است. هر گونه گشایشی در این زمینه، برای معامله گران بازار ارز سیگنال کاهشی قوی خواهد بود.

به طور خلاصه می توان گفت بازار ارز در روز جاری بیشتر تحت تاثیر اخبار تازه خواهد بود. از لحاظ قیمتی نیز برای معامله گران مرز ۷ هزار تومانی درهم اهمیت خواهد داشت. حرکت درهم به آن سو، خبر خوشی برای افزایشی های بازار ارز خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید