تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از سوی استاندار تهران

استاندار تهران عملکرد دستگاه‌های مختلف و معاونت‌های استانداری تهران در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی را تشریح کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران ضمن قدردانی از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعامل و انسجام ایجاد شده میان دستگاه‌های نظارتی، گفت:‌ خوشبختانه با هماهنگی ایجاد شده اقدامات اثربخشی انجام شده و وحدت و هماهنگی موجود شرایط خدمت‌رسانی در استان تهران را سخت‌تر و اثربخش‌تر کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین رویداد پیش رو در سال جاری انتخابات است که در استان تهران و حوزه انتخابیه تهران،ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر چهار انتخابات برگزار می‌شود که طی آن سه نماینده برای مجلس خبرگان رهبری، یک نماینده برای مجلس شورای اسلامی  و همچنین انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

بندپی ادامه داد:‌اقدامات خوبی در حوزه سیاسی انجام شده که در ادامه و به صورت ویژه در برگزاری انتخابات باید استمرار پیدا کند. در انتخابات دستگاه‌های اجرایی باید بی‌طرف باشند و اعمال قانون را در دستور کار قرار دهند و در جهت افزایش مشارکت مردم گام بردارند، البته واقعیت تلخی وجود دارد که شرایط مطلوب نیست و اگر در تهران تحرکی بوجود بیاوریم می‌توانیم در کل کشور شرایط افزایش مشارکت مردم را فراهم کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: شیوع کروناویروس بر مسائل اجتماعی تأثیرگذار بوده لذا فرمانداران باید به موضوعات اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی و معیشت به صورت ویژه توجه داشته باشند.

وی گفت:‌همه دستگاه‌های استان برای برگزاری انتخابات باید همکاری لازم را داشته باشند و از سوی دیگر نسبت به تغییر مدیران شهرستانی دقت داشته باشند که هیچ تغییری نداشته باشیم به ویژه در حوزه سیاسی تغییری همچون تغییر بخشدار و مدیرکل دیگر بسته شده تا نسبت به ایجاد ثبات و بهره‌گیری از نیروهای موجود حرکت کنیم.

وی ادامه داد:‌در حوزه امنیتی عملکردها براساس شاخص‌های این حوزه قابل ارزیابی است. لازم است در مسائل امنیتی ساختار نیروی اداری که با جمعیت سازگاری ندارد مورد توجه قرار گیرد. ساختار نیروهای نظامی و انتظامی نیز با جمعیت سازگاری ندارد. اقداماتی در این حوزه انجام شده تا ارتقای ساختار تحقق پیدا کند اما باید با استفاده از تکنولوژی شرایط اطمینان بخش بیش از پیش فراهم شود.

محسنی بندپی به تحقق ۹۶ هزار اشتغال در سال گذشته در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم در سال گذشته تحقق اشتغال را ۱۲۴ درصد عملیاتی کنیم که این مهم با همت همه دستگاه‌های اجرایی انجام شده است. به این ترتیب در سال ۹۹ رونق تولید به معنای واقعی در تهران محقق شده است. سرمایه‌گذاری خارجی افزایش پیدا کرده و فضای کسب و کار فراهم شده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی نیز اقدامات بسیار خوبی انجم شد که از جمله آن می‌توان به افزایش پروژه‌های افتتاحی در سال گذشته اشاره کرد. از سوی دیگر اتمام پروژه‌های نیمه کاره در استان سرعت پیدا کرد و در اردیبهشت امسال بیمارستان شهرستان ملارد و بیمارستان فیروزآبادی ری به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان شهرستان شهریار نیز که ۳۳ درصد رشد فیزیکی داشت در سال گذشته پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی را پشت سر گذاشت. همچنین سد ماملو در آستانه افتتاح است، پروژه غدیر افتتاح شده و اقدامات خوبی در رابطه با خط ریلی قدس و مسیر شرق استان انجام شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه موضوع شیوع کروناویروس هم تراز با انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از ابتدای آذر تا پایان اسفند تدابیری اتخاذ شد که اثربخشی خود را نشان داد. تدابیری همچون مدیریت هوشمند، همکاری مردم، اعمال محدودیت‌ها، استفاده از ماسک ولی از ۱۰ اسفند تا پایان اسفند بازگشایی تالارها، برگزاری عروسی، شلوغی بازار و ترویج عادی انگاری موجب انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بوده و شرایط را به گونه‌ای پیش برد که از ابتدا تا چهارم فروردین‌ماه بستری‌ها به ۷۵ درصد و فوتی‌ها ۵۲ درصد افزایش پیدا کرد. میانگین فوتی‌های زیر ۱۰ سال در دو هفته اخیر به ۵.۴ درصد رسیده است.

وی تأکید کرد:‌ البته نباید همه این موارد را به گردن سفرها بگذاریم، باید آمادگی داشته باشیم آثار سفر در چند روز آینده مشاهده شود. فرمانداران به همراه نیروی انتظامی باید با همکاری اصناف در جهت اجرای مصوبات ستاد ملی اقدام کنند و طرح محله محور شهید سلیمانی نیز باید از شناسایی، قرنطینه و توجه به معیشت شهروندان مورد توجه قرار گیرد. در جهش انگلیسی ویروس کرونا امکان انتقال در یک خانواده در صورت ابتلای یک فرد تا ۹۹ درصد وجود دار لذا باید طرح محله محوری شهید سلیمانی شامل شناسایی، قرنطینه و در مرحله بعد توجه به معیشت به شدت مورد توجه باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.