افزایش بی سابق تنش‌ها میان چین و تایوان

وزیر خارجه تایوان طی اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرد که نظامیان این جزیره در صورت لزوم آماده جنگیدن تا آخرین روز حیات خود هستند.

بر اساس این گزارش، همزمان وزیر امور خارجه تایوان نیز به این اقدام چین واکنش نشان داده و اعلام کرد اگر چین قصد حمله به این جزیره تحت مالکیت خود را داشته باشد، تایوان تا آخر در برابر پکن خواهد ایستاد.

«جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان طی سخنانی با طرح این ادعا که واشنگتن نگران وضعیت موجود در این جزیره است، گفت: بر اساس اطلاعات ناقص من از تصمیم سیاستمداران آمریکایی در خصوص نظارت بر تحولات منطقه، آنها به وضوح شاهد خطر حمله احتمالی چین به جزیره تایوان هستند.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود مطرح می‌کرد، افزود: ما بدون هیچ گونه چون و چرایی از خودمان دفاع کرده و اگر لازم به جنگیدن باشد، خواهیم جنگید؛ و اگر نیاز به دفاع از خودمان تا آخرین روز حیاتمان داشته باشیم، تا آخرین روز خواهیم جنگید.

این در حالیست که هنوز «اداره امور تایوان چین» و وزارت خارجه آمریکا هیچ واکنشی به این سخنان وزیر خارجه تایوان نشان نداده‌اند.

چین پیشتر اعلام کرده تمامی تمرینات نظامی و گشت زنی‌های این کشور در اطراف آب‌های تایوان، در راستای اطمینان از حفظ حاکمیت خود بر این جزیره صورت گرفته و قصد دیگری جز این ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.