هزینه خرید اوراق مسکن در کانال 50 هزار تومان

در هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۰ خرید وام مسکن یک قله و یک دره را تجربه کرد. در ابتدا در روز شنبه قیمت‌ها افزایش یافته و پس از آن روندی نزولی را در پیش گرفت. تا اینکه در روز چهارشنبه در پایین‌ترین حد خود از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون قرار گرفت.

 قیمت اوراق در هفته سوم فروردین در کانال ۵۰ هزار تومان نوسان داشت. روند نزولی این متغیر سبب شد تا هزینه وام مسکن مجردین در مرز ۱۴ میلیون تومانی به ثبت برسد.

اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (به‌صورت خلاصه تسه) اوراقی هستند که مالک آن‌ها می‌تواند با مراجعه به بانک در ازای هر برگه از آن، از امتیاز استفاده از ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده کند. ‌در حال حاضر از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می‌توان برای گرفتن دو وام به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد.

هزینه خرید اوراق مسکن در کانال ۵۰ هزار تومان

در ابتدای هفته پیش قیمت متوسط هر ورق ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود، نهایتا این رقم در ادامه هفته با ۵ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش به ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. 

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید ۲۸۰ ورق و متاهلین ۴۸۰ ورق خواهند بود.

 
مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «هزینه خرید وام مسکن در ابتدای 1400» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.