نخست وزیر کره جنوبی: تجارت دارو و تجهیزات پزشکی با ایران افزایش پیدا خواهد کرد

چانگ سیه کیون، نخست وزیر کره جنوبی عصر یکشنبه(۲۲ فروردین) پس از دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، در نشستی خبری با بیان این‌که « روابط دوستانه کره و ایران طی نیم قرن گذشته به‌طور مداوم و حتی شرایط بحرانی مختلف ادامه داشته‌است اما اکنون با چالش مواجه شده است»، اظهار کرد: می‌خواستم عنوان کنم که سفرم به تهران نشان از اراده‌ی محکم کره جنوبی برای آینده‌نگری دوجانبه است.

وی افزود: معتقدم از این به بعد تبادل در سطح بالا باید ادامه پیدا کند و این سفر باید موجب تقویت پایه‌های توسعه روابط دوجانبه شود؛ بنابراین امروز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری را به کره دعوت کردم.

نخست‌وزیر کره جنوبی همچنین با اشاره به مذاکرات طرفین برجام، اظهار کرد: گفت‌وگوی دوطرفه در مورد برجام به‌طور سازنده ای در حال پیشرفت است.

سیه کیون گفت: امروز با معاون اول محترم تبادل‌نظر سازنده‌ای درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و موضوعات موردعلاقه دو کشور داشتیم. دو کشور تصمیم گرفتند زمینه‌های همکاری‌های خود را بررسی کنند و آنها را گسترش دهند. بر این اساس همکاری‌های دوجانبه برای عبور از کرونا را افزایش خواهیم داد.

وی ادامه‌داد: از طریق کارگروهی بین ایران و کره، تجارت‌های بشردوستانه و تجارت دارو و تجهیزات پزشکی افزایش خواهد یاقت؛ امیدوارم این موضوع به مردم ایران کمک کند.

نخست وزیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این توافق شد تا دو کشور برنامه‌ تبادل انسانی در زمینه‌های پزشکی و آموزش حرفه‌ای را از سر بگیرند. دو کشور تلاش خواهند کرد که همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را گسترش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.