تاثیر کرونا بر توانایی ارتش‌های جهان برای مقابله با تهدیدهای امنیتی

رییس کمیته نظامی اتحادیه اروپا گفت که همه‌گیری کرونا توانایی ارتش‌ها از جمله ارتش‌های اروپایی را برای پاسخ دادن به تهدیدهای امنیتی تضعیف کرده است.

" کلودیو گرازیانو" رییس کمیته نظامی اتحادیه اروپا در گفتگو ‌با روزنامه "فایننشال تایمز" ضمن اشاره به تاثیر منفی همه‌گیری ویروس کرونا بر توانایی ارتش‌ها خواستار تمرکز گسترده‌تر بر استفاده ارتش ها از تکنولوژی و همکاری‌های دریایی بین المللی شد.

وی عنوان کرد که به دلیل همه‌گیری کرونا، ماموریت های رزمایشی و تمرینی نیروهای نظامی در جهان کاهش یافته است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه افزود: این خطر وجود دارد که کشورهایی که ضربه اقتصادی بزرگتری به دلیل همه گیری کرونا دیده اند، از بودجه دفاعی‌شان بکاهند. ما وظیفه دوچندان برای تکمیل ماموریت ‌مان و حفاظت از مردم در برابر کرونا داریم.

ژنرال گرازیانو ریاست کمیته روسای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برعهده داشته است.

بودجه های دفاعی در سراسر اروپا طی سال ۲۰۲۰ رو به افزایش بود که حدود ۵.۶ درصد از سال ۲۰۱۹ بیشتر بود. اما این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ این بودجه کاهش یابد.

ژنرال گرازیانو تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید بر تحقیقات تکنولوژیکی و امور توسعه با هدف پاسخ به تهدیدهای بالقوه ناشی از حملات سایبری و دیگر تهدیدها متمرکز شود.

وی همچنین نسبت به استفاده از تکنولوژی به عنوان ابزاری برای اختلال در امور نظامی و امنیتی کشورها از جمله هوش مصنوعی در آینده هشدار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.