وعده ایران برای انتقام از تروریسم هسته‌ای در نطنز

به نظر می‌رسد هرچه زمان می‌گذرد، مسئله ایران و برجام از نگاه ناظران و عاملان نظام بین‌المللی، پرونده‌ای حساس‌تر، پیچیده‌تر و همراه با ریسک بیشتر پیگیری می‌شود. در یک‌سو حامیان و ذی‌نفعان توافق هسته‌ای، در حال رایزنی و تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای هستند تا برجام را از وضعیت اغماء نجات دهند. از سوی دیگر نیز، در واکنش به این تلاش‌ها، مخالفان برجام بالأخص در کنگره آمریکا و محور عبری-عربی مجموعه اقدامات ضدبرجامی (اعم از لابی‌های گسترده در پایتخت‌های غربی تا اقدامات خرابکارانه‌ای چون حادثه نطنز، ترور شهید فخری‌زاده) را تشدید کرده‌اند.

به همین ترتیب رسانه‌ها، کارشناسان و تحلیلگران برجسته مسائل ایران و خاورمیانه نیز به دقت تحولات را زیر نظر دارند. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین و جدیدترین گزارش‌های رسانه‌ای و تحلیل‌های کارشناسی خواهیم داشت که به ندرت مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار گرفته، اما  برای شناخت تحولات جاری راهگشا هستند. 

در اکوایران ببینید:نگرانی آمریکا از واکنش ایران به حادثه نطنز

تایم‌لاین حمله به نطنز

فارغ از اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌ای چون ترور دانشمندان هسته‌ای، مزاحمت در مسیر تردد کشتی‌های مرتبط با ایران و ... تأسیسات نطنز در طول سال‌ها هدف حملات متعددی قرار گرفته که بنابر گزارش‌ها، اغلب نقش اسرائیل در آن‌ها پررنگ بوده است؛ از جمله حمله‌ای در تیرماه ۱۳۹۹ (۲ ژولای ۲۰۲۰) که تهران را به ساختن سالن دیگری برای سانتریفیوژهای هسته‌ای در سایتی کوهستانی در همان نزدیکی، سوق داد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «انتقام ایران از اسرائیل چگونه خواهد بود؟ /تل‌آویو به تکاپو افتاد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.