عبور ابتلای روزانه کرونا در 25 فروردین 1400 از مرز 25 هزار نفر

رشد متغیر های سیاه کرونایی در ایران + نمودار

کدخبر: ۴۰۵۶۲۷
اقتصادنیوز: امروز 15 فروردین 1400 آمارهای کرونایی کشور نشان از سه رکورد وخیم در ایران داشت. درمهمترین آنها ابتلا برای سومین روز پی در پی رکورد بیشترین آمار ابتلا در ایران را به ثبت رسانده و شمار فوتی های روزانه از مرز 300 نفر عبور کرد
رشد متغیر های سیاه کرونایی در ایران + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، در روز 25 فروردین آمار ابتلای روزانه کرونا از مرز 25 هزار نفر عبور کرده و رکورد دیگری را در شیوع این بیماری در کشور به ثبت رساند. میزان مرگ ومیر این بیماری در کشور نیز در کمتر از 5 روز به بالاترین حد خود در 5 ماه اخیر دست یافت.

وزرات بهداشت و درمان کشور در آمار روزانه خود از وضعیت بیماری کرونا درکشور تصویری دیگر از این بیماری را در روز جاری منتشر کرد. این تصویر حاوی رکوردهای دیگر این بیماری در کشور بوده است.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در کشور

شمار مبتلایان به بیماری کرونایی درایران در روز جاری با 3.7 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 25 هزار و 582 نفر رسید که بالاترین حد روزانه ابتلای کرونا در تقویم ثبت شده این بیماری در کشور بوده است. مرور آمار روزهای اخیر نشان می دهد این سومین روز پی در پی است که ابتلای روزانه کرونا در کشور رکورد بیشترین روز را به نام خود به ثبت می رساند.

بررسی آمارهای روزانه این بیمای در 10 روز گذشته نیز نشان می دهد که در این مقطع به طور متوسط هر روز بیش از هزار و 200 نفر بر این متغیر افزوده می شده است.

رشد متوسط ده روزه این متغیر نیز نشان می دهد از 15 فروردین تاکنون متوسط رشد روزانه ابتلا 8.1 درصد بوده است که بسیار خطرناک به نظر می رسد.

چرا که این حد از رشد در فاصله ده روزه نمایانگر شیوع افسارگسیخته ابتلا در کشور داشته و نهایتا این ضربه ابتلا می تواند تاثیراتی متفاوت را در حوزه اجتماعی سلامت و اقتصادی به همراه داشته باشد.

اما در این روزها متغیرهای نگران کننده در رشد از یکدیگر سبقت می گیرند

کرونا

رکورد فوت روزانه کرونا در 25 فروردین

شمار جانباختگان روزانه بیماری کرونا نیز که یکی دیگر از آمارهای نگران کننده روزانه به شمار می‌آید. در روز جاری به 304 نفر رسیده که بالاترین میزان مرگ ومیر در 5 ماه گذشته بوده است.

روند جانباختگان بیماری کرونا در روزهای اخیر در کشور نشان می دهد که در 10 روز گذشته به طور متوسط 6.8 درصد بر میزان فوتیهای روزانه این بیماری افزوده شده و اکنون در کمتر از 5 روز، این آمار از مرز روزی 300 نفر عبور کرده است.

شمار بستری های روزانه بیماری کرونا نیز در روزهای اخیر رکورد دیگری را در این حوزه به ثبت رسانده است.

کرونا

بیشترین بیمار تحت درمان در 25 فروردین

درهمین خصوص در روزهای اخیر شمار بستریهای روزانه بیماری کرونا در کشور 3 هزار و 98 نفر بوده است. این دومین روز متوالی است که در آمارهای کرونایی کشور شمار بستری های روزانه بالاتر از 3 هزار نفر به ثبت می رسد.

اما متغیری که شمار بیماران تحت درمان را درروزهای کرونایی را نشان می دهد به طور کلی شاخصی است که شامل بستری در بیمارستان ها و بستری شدگان در منازل است.

کسر مجموع بهبودیافتگان و جانباختگان از کل مبتلایان در ایران این رقم را بیان می کند. در همین راستا شمار بیماران تحت درمان در روز 25 فروردین، 309 هزار نفر بوده که در کل تاریخ کرونایی کشور این رقم بی سابقه بوده است.

به عبارت دیگر هم اکنون در کشور 309 هزار تحت مداوای پزشکی این بیماری قرار دارند. بالاتر بودن این رقم نشان از نیاز بیشتر به داروهای درمانی این بیماری در کشور است که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

در آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز جاری در کنار متغیرهای سیاه و قرمزی که هر روز منتشر می شود شمار تزریق واکسن در کشور نیز در معرض عموم قرار گرفت. در همین خصوص تا روز 25 فروردین، 462 هزار و 642 واکسن در ایران تزریق شده که 361 هزار و 951 مورد در مرحله اول و 100 هزار و 691 مورد آن در مرحله دوم تزریق بوده است. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید