بایدن آماده خروج از طولانی‌ترین جنگ آمریکا می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش روزانه خود در این باره اعلام خواهد کرد که نیرو‌های این کشور را پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰ شهریور) از افغانستان خارج خواهد کرد. این تاریخ ۲۰ امین سالگرد حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر خواهد بود که طولانی‌ترین جنگ برای آمریکا را رقم زده است.

بنابر اعلام سی‌ان‌ان، بایدن در بخشی از سخنرانی ساعت ۲:۱۵ امروز (۲۲:۴۵ به وقت تهران) اعلام خواهد کرد: «ما نمی‌توانیم بیشتر به چرخه گسترش حضور نظامی خود در افغانستان ادامه دهیم. امیدواریم شرایط مناسبی برای خروج پیدا کنیم. منتظر نتیجه‌ای متفاوت هستیم. اکنون من چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا هستم که بر نیرو‌های این کشور در افغانستان نظارت دارم.»

همچنین رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد در بخشی از سخنان خود اعلام کند: «زمان آن فرا رسیده تا به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهیم. زمان آن است که نیرو‌های آمریکایی به کشورشان بازگردند.»

پیش‌تر پایگاه خبری روزنامه واشنگتن پست نیز اعلام کرده بود: «بایدن به زودی تمامی سربازان آمریکایی خود را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر خارج می‌کند.»

«جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری خود در واشنگتن‌دی‌سی گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان معتقد است پایب‌ندی به خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اول ماه مه دشوار خواهد بود.»

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نیز امروز در نشست مشترک خبری با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در بروکسل گفت که «واشنگتن با ناتو درباره خروج امن و کامل نیرو‌ها از افغانستان هماهنگ است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.