Google Earth نشان می دهد

تصاویر تغییرات هولناک زمین در 37 سال گذشته

کدخبر: ۴۰۵۹۹۵
به لطف گوگل ارت و به روز رسانی نسخه جدید می توان ۳۷ سال گذشته زمین را ارزیابی کرد. تصاویر این برنامه نشان می دهد جهان در 37 سال گذشته تغییرات هولناکی داشته است.
تصاویر تغییرات هولناک زمین در 37 سال گذشته

براساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان بی سی، Google Earth (گوگل ارت) پنجشنبه اولین به روزرسانی بزرگ خود را از سال 2017 انجام داد. ویژگی جدید این به روز رسانی، مرور زمان است که به شما امکان می دهد شاهد تغییرات سیاره در 37 سال گذشته باشید و آنچه می توانید پیدا کنید بسیار حیرت انگیز است.

با استفاده از Google Earth Timelapse می توانید در هر کجای نقشه گسترده در سطح جهان ، جستجو کنید و به لطف بیش از 24 میلیون عکس ماهواره ای ، می توانید ظاهر آن مکان را در سال 1984 با امروز مقایسه کنید. همچنین می توانید ببینید که در هر دوره از زمان ، سیاره چگونه تغییر کرده است ، یا یک فیلم با مرور زمان تماشا کنید و ببینید که چگونه گرم شدن کره زمین ، جنگل زدایی و گسترش شهری بر منطقه خاصی تأثیر گذاشته است. Google Earth همچنین دارای چند بخش برجسته است که برخی تغییرات بزرگتر را به شما نشان می دهد.

تغییر در آمازون

جنگل زدایی جنگل های آمازون در برزیل به شدت این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

Google Earth نگاه ترسناکی به جنگل زدایی دارد. اینجا بخشی از جنگل های بارانی آمازون در سال 1984 را شاهد هستید:

گوگل ارت

اما در سال ۲۰۲۰ اینگونه شده است :

گوگل ارت

گسترش سریع دبی

در اینجا نگاهی به دبی در سال 1984 می اندازیم:

گوگل ارت

و آنچه که از سال 2020 به نظر می رسد به صورت زیر است:

گوگل ارت

یخچال های آب شده

به روزرسانی Google Earth همچنین نشان می دهد که چگونه گرم شدن کره زمین یخچال ها را کوچک کرده است. به عنوان مثال یخچال کلمبیا در آلاسکا در سال 1984:

گوگل ارت

اینجا از سال 2020 است:

گوگل ارت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید