ابتکار: کاندیدای انتخابات نمی‌شوم/ شورای نگهبان نگفته زنان نمی‌توانند نامزد شوند

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از زنان شایسته و توانمند خواست تا از حق دخالت در سرنوشت خود در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده و داوطلب شوند.

«معصومه ابتکار» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم زنان با قدرت از حق رای و حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند و بتوانند در این عرصه مانند همیشه تاثیرگذار باشند.

وی افزود: نیمی از آرای ماخوذه در انتخابات مربوط به آرای زنان بوده و حتی در انتخابات سال ۹۶ درصد حضور زنان و رایی که به آقای روحانی داده‌اند، بیشتر از مردان بوده است.

این فعال سیاسی درباره تعریف واژه رجل سیاسی اظهار کرد: در قانون اساسی واژه رجل را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که فراتر از بحث جنسیت باشد و تلقی بسیاری از صاحبنظران و مفسران این است که رجل به معنای جنسیت نیست و زنان هم می‌توانند برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان هم تاکنون خلاف این مطلب را اعلام نکرده و نگفته است که زنان نمی‌توانند نامزد شوند؛ پس کلمه رجل محدودیتی از نظر جنسیت ندارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد: زنان شایسته و توانمند هم در انتخاب و دخالت در سرنوشت خود و استفاده از این حقی که با فداکاری، ایثار و خون شهدا به دست آمده، بهره ببرند که اگر چنین نکنند بعدها برای ما فقط شرمندگی و سرخوردگی می‌ماند.

وی ادامه داد: سال‌ها قبل در هر دوره شاهد حضور اعظم طالقانی بوده‌ایم و برای این هم می‌آمد که اثبات کند زنان می‌توانند شرکت کنند امروز هم هستند بانوانی که می‌توانند راه او را ادامه دهند.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب می‌شوید یا نه، گفت که کاندیدا نمی‌شوم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخاباتی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.